۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85552580
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

طرح تابستانه مهارت در گیلان اجرایی شد

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85552580
طرح تابستانه مهارت در گیلان اجرایی شد

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: طرح تابستانه مهارت ویژه دانش‌آموزان در استان اجرایی شد.

کاظم پورنصیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح تابستانه مهارت با هدف ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان، کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آنان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار دانش‌آموزان به اجرا درآمده‌است.

وی بیان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی در راستای هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، استعدادسنجی تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه، مشاغل آینده، آموزش مهارت‌های نرم و فنی‌ و حرفه‌ای از جمله دیگر اهداف طرح تابستانه مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه جامعه هدف طرح ‌تابستانه مهارت دانش‌آموزان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند اضافه کرد: در اجرای این طرح دوره‌های آموزشی بین ۳۰ تا ۱۲۰ ساعته برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده‌است.

وی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال طرح تابستانه مهارت گواهینامه حضور در دوره‌های آموزشی را دریافت خواهند کرد اما به داوطلبان گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال شرکت کننده در این طرح پس از شرکت در آزمون و قبولی گواهینامه رسمی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه ثبت‌نام از گروه‌های سنی یاد شده برای شرکت در طرح تابستانه مهارت ادامه دارد اضافه کرد: علاقمندان برای نامنویسی باید به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح تابستانه مهارت کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، ورزش و جوانان و هلال‌احمر همکاری دارند.

حدود ۷۰ هزار نفر در گیلان طی یک سال اخیر از آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی و خصوصی بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید:

۷۰ هزار نفر در گیلان از آموزش های مهارتی برخوردار شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha