یک میلیون و ۳۳۵ هزار نفر ساعت دوره مهارت در استان مرکزی برگزار شد

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۳۳۵ هزار نفرساعت دوره مهارت بهار امسال در نقاط مختلف استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حمیدرضا رستمی»روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت (۶ تا ۱۲ مرداد ) افزود: ۱۰ هزار و ۸۰۵ نفر با ۹۶ درصد تعهد، در هفت بخش در سال جاری مهارت کسب کردند.

وی بیان کرد: ۶۱۸ نفر در سه ماه اول امسال در قرارگاه مهارت‌آموزی برای یگان ویژه، آجا شهرستان خنداب و سپاه روح‌الله مهارت حرفه‌ای کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: ۱۳۲ مجوز مراکز جوار کارگاهی در دولت سیزدهم در استان صادر شده که ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

رستمی افزود: مراکز فنی جوار کارگاهی در کنار واحدهای صنعتی برای ارتقای مهارت ویژه شاغلان در واحدهای صنعتی استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: دانشجویان ۱۶ دانشگاه استان مرکزی طی تفاهم‌نامه‌هایی که با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است می‌توانند همزمان با گذراندن دوره تحصیل از آموزش‌های مهارتی این اداره کل هم بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: چهار هزار کارآموز سال گذشته در ۸۳۴ واحد صنفی، مهارت کسب کردند که میزان اشتغال ۸۵ درصد ثبت شد.

رستمی افزود: ۴۷۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد با پرداخت شهریه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که در نوع خود ظرفیت بسیار ارزشمندی در راستای ارتقای سطح مهارت جوانان و نوجوانان استان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال به فنی و حرفه‌ای استان اختصاص داد که در تجهیز مراکز مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: همه جوامع ۱۸ گانه هدف فنی و حرفه‌ای، تحت پوشش آموزش هستند و تلاش شده تا عدالت آموزشی محقق شود و حتی برای عشایر زرندیه و کمیجان نیز دوره‌های مهارتی برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله نیز در این نشست گفت: یکی از طرح‌های مشترک آموزش فنی و حرفه‌ای استان با نیروهای مسلح به عنوان( سرباز ماهر ) در دستور کار است.

سردار «محمدرضا عسگری» افزود: مجموع سهمیه قرارگاه مهارتی سپاه روح الله استان یک هزار و ۸۶۲ نفر بود که در چهار ماه اول سال ۶۸۷ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

وی بیان کرد: تشکیل خانواده، اشتغال و کاهش آسیب اجتماعی از آثار برگزاری قرارگاه مهارتی است.

۲۱ مرکز دولتی، ۳۸۰ آموزشگاه آزاد و ۱۰۶ مرکز جوار کارگاهی (واحدهای آموزشی مستقر در صنایع) در استان مرکزی فعال و آموزشهای مهارتی به متقاضیان ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha