نخستین وظیفه عاشق حسینی در عصر انتظار چیست؟

تهران- ایرنا- یک استاد حوزه از  خودسازی به عنوان نخستین وظیفه هر عاشق حسینی در عصر غیبت یاد کرد که باعث پیاده‌سازی صفات زیبای انسانی می‌شود.

حجت الاسلام محمدباقر ولدان با بررسی وظایف و رسالت عاشقان حسینی در عصر غیبت حضرت مهدی (عج) در دو بخش فردی و اجتماعی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: خودسازی، نخستین وظیفه هر عاشق حسینی است تا بتواند صفات زیبای انسانی را که امام حسین(ع) در راه این کمالات به شهادت رسید در وجود خود پیاده کند و از رذائل نفسانی دوری کند.

وی افزود: در واقع عاشق حسینی حس خودمراقبتی پیدا کند و خود را همواره مدیون لطف امام حسین و در محضر امام زمان خود ببیند.

معاون فرهنگی آستان مقدس مسجد جمکران ادامه داد: دومین وظیفه و رسالت محب سیدالشهدا آن است که بتواند برادری و اتحاد را با دیگران تقویت کند و از هر کاری که زمینه اختلاف و تفرقه باشد، دوری کند. چرا که معتقدیم «حب الحسین یجمعنا» و امام حسین پیوند دهنده قلبهاست.

وی اضافه کرد: امام زمان (عج) در نامه و توقیعی به شیخ مفید فرمودند اگر همه شیعیان همدل بودند ظهور ما فرا می رسید.

ولدان افزود: سومین وظیفه فردی یک عاشق حسینی حس انتظار است. محب سیدالشهدا در انتظار حضرت مهدی است ولی انتظار سازنده نه مثل انتظار کوفیان که به امام حسین نامه نوشتند و از آن حضرت دعوت کردند ولی علیه آن حضرت اقدام کردند و اینچنین حرمت مهمان خود را زیرپا گذاشتند.

نویسنده کتاب قطب‌نمای راه ادامه داد: محب امام حسین در عصر غیبت حضرت مهدی یک منتظر منتقد و در عین حال یک منتظر باتحرک و کنشگر در زمینه های مختلف است و چنین انتظاری را می توان یک انتظار سازنده دانست.

وی اشاره ای هم به وظایف و رسالت های اجتماعی عاشق حسینی در عصر غیبت حجت بن الحسن کرد و گفت: کسی که می‌خواهد راه امام حسین را دنبال کند باید بداند که آن حضرت کشته راه حاکمیت دین بود و اولین وظیفه اجتماعی تشکیل حکومت اسلامی است.

ولدان افزود: در عصر غیبت امام زمان وظیفه داریم احکام الهی را در سطح جامعه پیاده و بتوانیم حکومت اسلامی را حفظ کنیم. لذا حفظ حکومت گاهی از جان امام مهمتر است.

نویسنده کتاب نظریه حکومت تربیت محور افزود: یکی دیگر از وظایف عاشقان حسینی در عصر غیبت، برائت از مشرکان و کافران است. کسی که می‌خواهد راه امام حسین را دنبال کند باید بداند که آن حضرت در مقابل طاغوت زمان خود ایستاد و فریاد «هیهات منا الذله» را سر داد.

نخستین وظیفه عاشق حسینی در عصر انتظار چیست؟
حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان، معاون آستان مقدس مسجد جمکران

وی افزود: ممکن نیست که عاشق حسینی هم در سپاه امام حسین باشد و هم با یزیدیان زمان همسفره و همنوا شود. کسی که دنبال راه حسین است و زمینه ساز حضور مهدی است با جبهه کفر و استکبار مقابله می کند.

وی سومین وظیفه عاشقان حسینی را گسترش نفوذ اسلام ناب محمدی دانست و با اشاره به آیه ۲۸ سوره سبا گفت: اسلام یک دین جهانی است که با فطرت انسان ها آمیخته شده است و در قرآن تاکید شده که دین اسلام برای کل بشریت آمده و این نسخه نجات بخش و آسمانی برای نجات همه انسانهاست و تعبیر تمدن نوین اسلامی نیز در همین راستاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha