۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۲:۳۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85535971
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جهاد اسلامی: باید ضمانت‌هایی برای توقف جنگ غزه داشته باشیم

تهران- ایرنا- معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد پنجشنبه درباره مذاکرات آتش‌بس و مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی گفت که باید ضمانت‌هایی برای توقف تجاوز نظامی به غزه داشته باشیم.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، محمد الهندی افزود: اکثر شهرک‌نشینان اکنون طرفدار امضای توافقنامه آتش‌بس و مبادله اسرا هستند و آنچه شامل فاز دوم این معامله است هم‌اکنون تحت مذاکره قرار دارد.

وی گفت: ما باید ضمانت‌هایی را در متن توافق‌نامه داشته باشیم از جمله توقف تجاوز به نوار غزه چون اگر بنیامین نتانیاهو در مذاکرات شکست بخورد، نمی‌توان فرصت ادامه جنگ را به او داد.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است نه بازپس گیری اسرا، افزود: نتانیاهو آرزوی دستیابی به پیروزی را دارد و نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند و به دنبال گمراه کردن همه است.

الهندی گفت: هم اکنون نتانیاهو طفره می‌رود و سعی می‌کند تا زمان سفرش به کنگره آمریکا وقت بخرد، همچنین واشنگتن نیز در دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور قادر به اعمال فشار واقعی بر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیست.

به گزارش ایرنا، عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) که به عملیات «طوفان الاقصی» معروف است، ضعف و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی را بیش از پیش آشکار کرده است.

این در حالی است که با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha