آماده‌ سازی ورزشگاه شهید نصیری یزد برای لیگ برتر فوتبال در دستور کار است

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: آماده سازی ورزشگاه شهید نصیری برای میزبانی مناسب لیگ برتر فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور در دستور کار است که پیگیری و اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا، " زهیر حاجی حسینی " روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: همه تلاش و هدف این است که مسابقات تیم فوتبال چادرملو اردکان در نخستین حضور در لیگ برتر باشگاه‌های کشور در زمین شماره یک ورزشگاه شهید نصیری برگزار شود.

وی به دغدغه جامعه ورزش و فوتبال برای میزبانی مسابقات لیگ برتر کشور در یزد اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و آماده سازی ورزشگاه شهید نصیری جزو اهداف مهم این اداره کل با همکاری سایر دستگاه‌هاست که در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ سال از زمان بهره برداری ورزشگاه شهید نصیری می‌گذرد و مسابقات معتبر در این مجموعه انجام می‌شود خاطرنشان کرد: عمر طولانی ورزشگاه یاد شده موجب استهلاک برخی از قسمت‌ها شده که برای میزبانی باید حل شود.

حاجی حسینی گفت: سازمان لیگ فوتبال برای میزبانی مسابقات در یزد ۴۱ مورد اشکال را وارد کرده که ۱۰ تا ۱۵ مورد از آنها اساسی است که برای حل مشکل موجود با فدراسیون مذاکراتی شده و امیدواریم با جدیت با همکاری همه بخش‌ها مرتفع شود.

وی یکی از عمده مشکلات ورزشگاه شهید نصیری را برای میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال که توسط فدراسیون و سازمان لیگ اعلام شده ضرورت تامین نور استاندارد ذکر کرد که هم‌اکنون حدود ۵۰۰ لوکس نور وجود دارد و باید نور استادیوم تا یک هزار و ۵۰۰ لوکس افزایش یابد.

آماده‌ سازی ورزشگاه شهید نصیری یزد برای لیگ برتر فوتبال در دستور کار است

وی همچنین دیگر مشکلات اساسی را تامین صوت جامع ورزشگاه، ایجاد گیت‌های ورودی، سامانه بلیط فروشی، جایگاه تیم‌ها، راه‌های دسترسی، چمن ورزشگاه، نرده‌های جلوی جایگاه تماشاچیان و اتاق VAR ذکر کرد که به دنبال حل آنها هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد در مورد برآورد هزینه لازم برای اصلاح ورزشگاه گفت: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و بقیه از سایر منابع داخلی تامین شده که امیدواریم همه بودجه مورد نیاز تامین شود.

همچنین " محمدرضا حداد زاده " دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به اینکه فوتبال یک ورزش سرگرم کننده و موجب نشاط اجتماعی جامعه است و دولتمردان باید به آن عنایت خاص داشته باشند ابراز امیدواری کرد با رفع بخش عمده‌ای از مشکلات، مسئولان لیگ برای برگزاری مسابقات لیگ برتر در یزد متقاعد شوند.

تیم فوتبال چادرملوی اردکان به تازگی به لیگ برتر صعود و موجب شادمانی مردم این استان شد اما فدراسیون فوتبال با برشمردن ده‌ها ایراد به ورزشگاه شهید نصیری به مسوولان ورزش استان هشدار داد اگر ظرف چند ماه باقی مانده تا شروع لیگ برتر نسبت به رفع این ایرادات اقدام نشود یزد نمی‌تواند میزبان این رقابت‌ها باشد.

ایرادات فدراسیون فوتبال به ورشگاه شهید نصیری زمینه‌های محرومیت یزد از میزبانی این رقابت‌ها را طی هفته‌های گذشته بر سر زبان‌ها انداخته و موجبات نگرانی فوتبال دوستان را فراهم کرده است.

استان یزد ۵۵ هیات ورزشی و ۶۰ هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha