۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

تهران- ایرنا- شمارش معکوس برای آغاز بازی‌های المپیک آغاز شده و قهرمانان جهان این‌بار در پاریس توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت، در این گزارش به معرفی ۱۰ چهره‌ المپیکی می‌پردازیم که از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردارند که برخی از آنها اولین حضورشان را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، المپیک ۲۰۲۴ پاریس سومین میزبانی فرانسوی از بازی‌های المپیک است. مردم پاریس پیش از این در سال‌های ۱۹۰۰ و ۱۹۲۴ از این رویداد استقبال کردند و از آخرین باری که میزبان بودند، یک قرن می‌گذرد. سی‌و سومین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی برگزار می‌شود که ۴ رشته جدید در پاریس رونمایی خواهد شد. در آن سوی سکه شاهد حذف رشته‌هایی از جمله کاراته و بیسبال از بازی‌های پاریس بودیم و تعداد مسابقات انفرادی کمتری نسبت به المپیک توکیو در برنامه این دوره از بازی‌ها وجود دارد.

این آوردگاه بزرگ ورزشی از ۵ تا ۲۱ مردادماه سال جاری در شرایطی برگزار می‌شود که طی آن نمایندگان کشورهای مختلف برای اثبات شایستگی‌های خود به میدان می‌روند، هر چند پاریس میدانی برای حضور بهترین‌های ورزش جهان است اما سایت گل در گزارشی به معرفی ۱۰ چهره خاص این دوره از بازی‌ها کرده که مروری بر آنها خواهیم داشت.

۱ - سیمون بایلز (آمریکا، ژیمناستیک)

۸ سال پس از اولین نمایش خیره کننده این ژیمناست آمریکایی، پاریس فرصتی دوباره برای اثبات شایستگی‌هایی این ورزشکار است. این ژیمناستیک ۲۶ ساله در توکیو و در شرایطی که همه از او انتظار قهرمانی داشتند تنها به یک مدال نقره و برنز بسنده کرد اما در شرایطی راهی پاریس می‌شود که یک سال مانده به شروع این دوره از بازی‌ها، رکوردی که ۹۰ سال دست‌نخورده باقی مانده بود را شکست تا به نوعی برای حریفان خود در این آوردگاه خط و نشان بکشد و علاقه‌مندان به ژیمناستیک در انتظار عملکرد درخشان او در این بازی‌ها هستند. او با ۷ مدال در دو المپیک و چند قهرمانی جهان، پاریس را فرصتی دوباره برای خود می‌بیند تا جایگاهش را به عنوان برترین ژیمناست زن نسل خود تثبیت کند.

۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

۲- اسکای براون (انگلیس؛ اسکیت بورد)

یکی از جوانترین ورزشکارانی که قرار است در پاریس ۲۰۲۴ به میدان برود، اعجوبه بریتانیایی، اسکای براون است که در اولین حضور خود در سه سال پیش، موفق به کسب مدال برنز شد و سال گذشته قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کرد. این ورزشکار به موج‌سواری هم ابراز علاقه کرده و این احتمال وجود دارد یکی از دو رشته مورد نظرش را ادامه دهد و شاید این فرصت را هم پیدا کند که در این بازی‌ها در هر دو رشته به میدان برود که اگر اینچنین شود او تبدیل به اولین زنی خواهد شد که در دو رشته ورزشی مختلف در یک‌دوره المپیک شرکت می‌کند.

۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

۳ - احمد حفناوی (تونس؛ شنا)

در جمع کاروان اعزامی تونس به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، حفناوی با ۱۸ سال سن موفق به کسب مدال طلا در رقابت ۴۰۰ متر شنای آزاد شد. او در آن دوره از بازی‌های خود را به عنوان قهرمانی شگفتی‌ساز به جهان معرفی کرد و در پاریس با ۲۱ سال سن و البته تجربه حضور در المپیک، به دنبال تکرار قهرمانی خود است.

۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

۴ - دایکی هاشیموتو (ژاپن؛ ژیمناستیک)

این ژیمناستیک ژاپنی در فینال انفرادی توکیو و در مجموع اسباب موفق شد با امتیاز خیره کننده ۸۸.۴۶۵ مدال طلا را کسب کند تا نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. او این موفقیت را در شرایطی به دست آورد که تنها ۱۹ سال سن داشت و موفق شد در آن دوره از بازی‌ها، صدمین مدال طلای ژاپن در رقابت‌های ژیمناستیک المپیک را کسب کند. او با دو مدال طلای انفرادی و یک نقره در مسابقات تیمی، به دنبال آن است تا در پاریس موفقیت‌های خود را تثبیت کند.

۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

۵ - روری مک ایلروی (ایرلند؛ گلف)‌

این ورزشکار ایرلند شمالی در طول یک سال‌ونیم گذشته خود را در بهترین شکل و فرم دوران حرفه‌ای حفظ کرده و احتمال زیادی وجود دارد که مدال طلای المپیک پاریس به او برسد. او در المپیک توکیو به مدال برنز قناعت کرد اما به نظر می‌رسد باید او را بخت نخست سکوی قهرمانی پاریس دانست.

۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

۶ - اسمار اولورا ( مکزیک؛ شیرجه)

جوانترین عضو تیم شیرجه مکزیک که قبل از بازی‌های المپیک پاریس ۲۰ ساله می‌شود، اولین حضور خود در این دوره از بازی‌ها را تجربه خواهد کرد. او در مسابقات قهرمانی ورزش‌های آبی جهان در سال گذشته در هر دو سکوی پرشی ۱ متر و سکوی پرشی ۳ متر، دو مدال نقره گرفت. این موفقیت کافی بود تا این ورزشکار جوان در معرض توجه قرار بگیرد و یکی از مسافران پاریس شود.

۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

۷ - وندی رنارد ( فوتبال زنان؛ فرانسه)

این ورزشکار زن فرانسوی اولین بازیکنی است که ۱۰۰ بار در مسابقات باشگاهی زنان یوفا حضور داشته و رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرده است. او حالا و در سن ۳۳ سالگی به دنبال آن است تا آخرین شانس‌های خود را برای رسیدن به عنوان قهرمانی امتحان کند و نمی‌خواهد این فرصت را به سادگی از دست بدهد.

۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

۸ - شاکری ریچاردسون ( آمریکا؛ دوومیدانی)

این دونده زن آمریکایی پس از انجام تست‌های پزشکی و مشخص شدن مصرف مواد مخدر، بازی‌های المپیک توکیو را از دست داد و حالا به دنبال آن است تا در سن ۲۳ سالگی و پس از کسب سه مدال در مسابقات جهانی سال گذشته، اعتبار از دست رفته‌اش را پس بگیرد.

۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

۹- الکس یی ( انگلیس، سه گانه)

این ورزشکار انگلیسی که مدال طلا و نقره المپیک را در کارنامه دارد همراه با کاروان این کشور راهی پاریس خواهد شد تا فرصتی دوباره برای رسیدن به عنوان قهرمانی و کسب افتخاری دیگر داشته باشد. او یکی از امیدهای نخست طلا در المپیک پاریس به شمار می‌رود و مسوولان کاروان انگلیس روی مدال او حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

۱۰ چهره المپیکی که شانس بالایی برای کسب مدال و افتخار دارند

۱۰- ژنگ کینوین (چین؛ تنیس)

این تنیسور چینی پس از کسب طلای انفرادی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ حالا چشم به پاریس دارد تا خود را در چالشی جدید محک بزند. او با داشتن ۲۰ سال سن برای نخستین‌بار حضور در المپیک را تجربه می‌کند. ژنگ کینوین در جملاتی گفت: فکر می‌کنم رقابت در المپیک پاریس خیلی متفاوت است چراکه ما با حریفانی از اروپا و آمریکا روبرو خواهیم شد و بنابراین چالش بزرگتری برای ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید

همراه با تاریخ المپیک؛ از اولین‌ها تا چهره برافروخته هیتلر/ قسمت اول

همراه با تاریخ المپیک؛ از صید شاه‌ماهی آمریکایی تا تحریم و انصراف از المپیک / قسمت دوم

همراه با تاریخ المپیک؛ معرفی ۱۰ چهره‌ خاص المپیک / قسمت سوم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha