۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85536441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای رسانه‌ صهیونیستی: پیشرفت‌هایی در مذاکرات دوحه حاصل شده است

تهران- ایرنا- یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد که مذاکرات دوحه برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه پیشرفت داشته است.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه «الخلیج آنلاین»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که پیشرفت‌هایی در مذاکرات جاری در دوحه برای دستیابی به توافقی با حماس حاصل شده و تلاش‌هایی برای رفع اختلافات در مسائل مهم در جریان است.

معاریو نوشت: مذاکرات به مدت چندین ساعت در پشت درهای بسته برگزار شد و هنوز مشخص نیست که رئیس موساد امشب به فلسطین اشغالی بازمی‌گردد یا اینکه مذاکرات در روزهای آتی ادامه می‌یابد.

روز گذشته نشست چهارجانبه بین «دیوید بارنیا» رئیس موساد، «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر برگزار شد.

از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از بازگشت هیأت صهیونیستی از دوحه به فلسطین اشغالی خبر داد.

ماه‌هاست که طرف‌های میانجی‌ به رهبری آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به توافقی بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس که تبادل اسیران دو طرف و آتش‌بس را تضمین می‌کند و منجر به اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود، تلاش می‌کنند.

با این حال، تلاش‌های میانجی‌گران به دلیل خودداری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پاسخگویی به درخواست‌های حماس برای توقف جنگ با مشکل مواجه شده است.

پیشتر در ششم ماه مه (۱۷ اردیبهشت)، گروه‌های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر و قطر برای توقف جنگ و مبادله اسیران موافقت کرده بودند اما رژیم اسرائیل آن را رد کرد و مدعی شد که این پیشنهاد انتظارات تل‌آویو را برآورده نمی‌کند و شروع به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه کرد که با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha