معاون استاندارفارس: امکانات پژوهشکده آموزش و پرورش به شهرهای استان توسعه یابد

شیراز - ایرنا - معاون امور گردشگری و زیارتی استانداری فارس گفت: امکانات خوبی که امروز در پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش فارس، در محل پژوهشکده معلم شیراز فراهم شده، باید به دیگر شهرستان‌های استان نیز توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، محمد فرخ زاده‌ پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین پژوهشکده آموزش و پرورش پژوهشگاه علوم شناختی کشور در شیراز افزود: این مرکز مهم با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور، استانداری و اداره‌کل آموزش و پرورش فارس راه‌اندازی شد و دستاورد ارزشمندی برای فارس به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: این پژوهشکده می‌تواند در ایجاد درآمدهای پایدار موثر باشد و فارس می تواند در این زمینه الگوی دیگر استان ها باشد.

معاون استاندار فارس عنوان کرد: سه عنصر دانش، مهارت و تجربه در کنار یگدیگر در جهان امروز نوانسته معادلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگ را تغییر دهد.

وی ادامه داد: امروز دنیا در مسیر دانش در حال حرکت می‌کند و ضروری است ما نیز گام هایی را در این مسیر بر داریم.
فرخ زاده با بیان اینکه متخصصان برخی از عرصه‌ها را باید در داخل کشور تربیت کرد و نمی‌توان آن را به دیگران سپرد، ادامه داد: به عنوان نمونه می‌توان پزشک را از خارج وارد کرد اما نمی‌توان جامعه شناس را از وارد کرد و علوم شناختی نیز از این دست علوم است.

معاون استاندارفارس: امکانات پژوهشکده شناختی آموزش و پرورش به شهرهای مختلف استان توسعه یابد

فارس در عرصه پژوهش آموزش و پرورش پیشرو است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این آیین گفت: آموزش و پرورش فارس در زمینه پژوهش پیشرو است و نخستین واحد زیرمجموعه پژوهشگاه علوم شناختی کشور آموزش و پرورش در این استان راه اندازی شد.
فرشید قاسمی افزود: پژوهشکده آموزش و پرورش پژوهشگاه علوم شناختی فارس درگام نخست به تربیت مربیانی در این حوزه می‌پردازد، در گام بعدی نیز به غربالگری دانش آموزان نخبه در این حوزه خواهد پرداخت و در سومین گام دانش‌آموزان‌ تحت آموزش‌های مناسب قرار می‌گیرند نا در زمینه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قدرت شناختی آنها افزایش یابد.

وی ادامه داد: علوم شناختی مجموعه‌ای از علوم مختلف است تا قوه شناختی دانش آموزان را تقویت کند.

قاسمی گفت: فارس با ۹۵۰ هزار دانش آموز و ۶۰ هزار معلم می‌تواند مهد پژوهش و تحقیق باشد و امیدواریم با افتتاح این مرکز پژوهشی بتوانیم گام بزرگی در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت برداریم.

به دنبال تفاهم‌نامه همکاری و پشتیبانی پژوهشگاه علوم شناختی کشور با استانداری و آموزش و پرورش فارس، امروز نخستین پژوهشکده آموزش وپرورش فارس در شیراز راه‌اندازی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha