۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85176226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف خوزستان برگزار شد

اهواز - ایرنا - همایش شیرخوارگان حسینی امروز مصادف با نخستین جمعه ماه محرم با حضور هزاران طفل شیرخوار خوزستان در مصلاهای استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) اهواز در این مراسم گفت: بانوان ایرانی با تربیت صحیح فرزندانشان، نسل علی‌اصغرها را برای ظهور امام زمان (عج) گسترش می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدامیر میراعلایی افزود: امروز شاهد استقبال بسیار عظیم بانوان زینبی و فاطمی هستیم که در تجمع شیرخوارگان حسینی حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: برگزاری همایش شیرخوارگان در اولین جمعه ماه محرم با حضور مادران به عنوان نماد تربیت فرزندان و حضور شیرخوارگانی که بی دفاع هستند یاد آور حضرت علی اصغر (ع) در واقعه کربلا است.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی اهواز گفت: مهمترین پیامی که از این حضور مخابره می شود این است که بانوان ایرانی همواره حریم خانواده را با عفت خود حفظ و در جهاد فرزندآوری تلاش می‌کنند و نسل علی‌اصغرها را گسترش می دهند.

وی افزود: امروز مادران ما آمدند تا فرزندانشان را نظر قدم‌های امام زمان (عج) کرده و امضای سربازی فرزندانشان را از ایشان بگیرند.

میراعلایی گفت: امروز مادران ما اعلام می‌کنند که پرورش دهندگان سربازان ظهورند و بیعت آنها زمینه ساز ظهور خواهد بود.

وی به توسعه پیام واقعی کربلا در سراسر دنیا اشاره کرد و افزود: همایش شیرخوارگان حسینی بهترین وسیله‌ برای بیان مظلومیت سیدالشهدا (ع)، خانواده و یاران ایشان است.

در این مراسم معنوی مادران خوزستانی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سر دادند.

مادران دیار نخل و آفتاب از ساعات ابتدایی امروز صبح به مصلای اهواز آمده بودند تا در این آیین پرشور و معنوی شرکت و آینده فرزندانشان را بیمه کنند.

امسال سوگواره شیرخوارگان حسینی (ع) با شکوه تر و با جلوه‌های زیباتری برگزار شد که نمونه آن توزیع لباس‌های شبیه به هم بین نوزادان در مصلی اهواز بود.

مادران خوزستانی نوزادان خود را به سر بندهایی که منقش به نام مبارک یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) بود همراه با لباس‌های سبز و سفید ملبس و عاشقانه حضور پیدا کرده بودند.

امروز مصلای اهواز مملو از زنانی بود که آمده بودند تا دل‌هایشان را کنار دل مادران دشت کربلا بگذارند؛ کنار دل مادری که ۶ ماهه‌ای در بغل داشت و داغ فرزند دید.

مادران آمده‌ بودند تا دل‌هایشان را کنار دل مادر علی اصغر (ع) بگذارند که خون پاکش زمین کربلا را رنگین ساخت؛ مادران استان خوزستان امروز گرد هم آمدند تا در رثای شیرخواره شهید دشت کربلا بگریند.

مداحان اهل بیت (ع) نیز با اشاره به مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به ذکر مصیبت، بیان حادثه تاریخی کربلا و مرثیه سرایی پرداختند و مادران با قرائت نذرنامه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

مادران، نوزادان و شیرخوارگان خود را به اجتماع شیرخوارگان حسینی آورده تا با امام زمان (عج) عهد ببندند که فرزندان خود را همانند علی اصغر (ع) ۶ ماهه در راه اسلام فدا می‌کنند.

مراسم شیرخوارگان حسینی امروز در بیش از ۳۰۰ نقطه در خوزستان شامل مساجد، حسینیه ها و مصلاهای استان رگزار شد.

اجتماع شیرخوارگان حسینی به ۲ زبان فارسی و عربی با سخنرانی حجت‌الاسلام امین میرعلایی و مداحی حاج محسن صفری برگزار شد.

در مراسم شیرخوارگان حسینی مادران در غم شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر (ع) و مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان سوگواری می‌کنند.

مراسم شیرخورگان حسینی همچنین به همت هیات رزمندگان اسلام و فرهنگی منطقه سوم ندسا در حسینیه ثارالله منطقه سوم ندسا برگزار شد

ناوسالار شیرعلی جانشین منطقه سوم ندسا در این خصوص گفت: در این مراسم مادران ماهشهری نوزادان خود را با لباس‌های سبز و سربندهای یا علی اصغر به یاد ۶ ماهه دشت کربلا به این مراسم آوردند تا فرزندان خود را نذر قیام امام حسین (ع) کنند و سربازان سپاه اسلام را پروش دهند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha