امامان جمعه استان تهران: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث شکست دشمنان ایران شد

تهران- ایرنا- ائمه جمعه و جماعات استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته حضور و مشارکت مردم در انتخابات را تجلی دوباره مردم‌سالاری دینی دانستند و گفتند: مشارکت حدود ۵۰ درصدی مردم آگاهِ ایران اسلامی نشان داد که ترفند معاندان و رسانه‌های ضدانقلاب شکست خورده است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا, امامان جمعه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای استان تهران ضمن تسلیت ایام عزاداری سرورو سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و توصیه به شرکت در مراسم های عزاداری سیدالشهدا بر توجه مردم به فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب در امور جاری تاکید کردند.

امام جمعه شهرری: خواسته ملت ایران استفاده از نیروهای متخصص و متعهد است

امامان جمعه استان تهران: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث شکست دشمنان ایران شد

حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی با اشاره به واقعه کربلا و اهمیت درک آن در کنار عزاداری ها اظهارداشت: پیام سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) آزادگی و امر به معروف و نماز است. امام حسین (ع) درظهر عاشورا نماز را به جماعت و در مقابل دیدگان دشمن به ظاهر مسلمان و سرنیزه ها اقامه کرد .

وی افزود: این حرکت اباعبدالله الحسین(ع) نشان دهنده اجرای واجبات حتی در شرایط سخت و دشوار است.

امام جمعه شهرری با اشاره به حادثه ۲۱تیر ۱۳۱۴ مسجد گوهرشاد عنوان کرد: در واقعه مسجد گوهرشاد مشهد خون شهدای مظلوم گریبان گیر حکومت پهلوی شد.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله ۵۰ درصد دراین انتخابات مشارکت و رای خود را به صندوق ها انداختند و این امر علی رغم تبلیغات و هجمه های بسیار دشمنان علیه جمهوری اسلامی انجام شد.

شاهچراغی گفت: مردم به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و در حدود ۵۵میلیون نفر در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری طی دو مرحله به نظام و انقلاب اسلامی رای آری دادند.

وی یادآورشد: انتخابات ریاست جمهوری در کمال سلامت و امنیت برگزار شد، لذا از دستگاه های مربوطه باید تشکر کرد. نکته ای که رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) به آن توصیه فرمودند، انتخابات و دوران رقابت تمام شده و اکنون وقت همکاری و همدلی است و همه تلاش کنیم که به وظایفی که در قانون اساسی بر عهده همه بویژه رئیس جمهور منتخب است به نحو احسن عمل نماییم.

خطیب نمازجمعه شهرری در پایان تصریح کرد: از رئیس جمهور منتخب انتظار می رود تا ضمن تلاش برای سربلندی ایران اسلامی از نیروهای متخصص و متعهد در دولت چهاردهم استفاده نماید. 

امام جمعه شهریار : حادثه عاشورا درس عبرت برای همه مسلمانان است

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نوری امام جمعه شهرستان شهریار در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهریار اظهار داشت:جهاد تبیین امروز پیگیری برای شناساندن و بیان واقعیت‌ها و اهداف مستکبران برای نسل جوان است این یک ضرورت است، در حادثه عاشورا دشمن از جنگ ترکیبی استفاده کرد ابزار سخت در میدان ابزار نرم در فریب مردم امروز هم دشمن برای رسیدن به اهدافش از جنگ ترکیبی استفاده می‌کند.

امام جمعه شهریار گفت: حادثه عاشورا درس عبرت برای همه مسلمانان است،امروز نهضت امام خمینی(ره) نیز به تداوم نهضت عاشوراست،امروز باید مد نظر قرار دهیم که تنها گذاشتن امام زمان(عج) و یاری نکردن و نداشتن بصیرت باعث می شود که حکومت ظالمان و مستکبران در دنیا روز به روز افزایش پیدا کند،ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار در هر جایی و در هر جایگاهی اهمیت بسیار بالایی دارد ،این را باید بدانیم که حفظ دین و تشکیل نظام اسلامی به برکت عاشوراست.

حسینی نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تجلی مردم سالاری دینی است، انتخابات اخیر ثابت کرد پیروز میدان ملت شریف ایران اسلامی از مردم اند، این مردم با دشمن شناسی و زمان‌شناسی به ندای رهبر لبیک گفتند و برگ زرین دیگری در انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ایران ثابت کردند.

وی بیان کرد: از حضور در شور و شعور و وقت شناسانه و چشم دشمن کور کننده مردم عزیز در امر انتخابات تشکر می‌کنم، از همت و تلاش خستگی ناپذیر همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در کشور علی الخصوص در سطح شهرستان شهریار نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

حسینی نوری با تبریک به پزشکیان که توانست از مردم رای برای حضور در کسوت رییس جمهور را دریافت کند گفت: انشالله در ادامه شاهد شکوفایی اقتصاد کشور و مهار تورم بهتر شدن وضعیت معیشت مردم را شاهد باشیم.

حسینی نوری در پایان خاطر نشان کرد: ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان حساس ترین نهاد قانونی کشور است شورای نگهبان یک مرکز حیاتی و اساسی است ،ماموریت شورای نگهبان صیانت از اسلامیت،جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه شهرستان پردیس: انتخابات چهاردهم، تجلی دوباره مردم‌سالاری دینی بود

امامان جمعه استان تهران: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث شکست دشمنان ایران شد

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته درجمع نمازگزاران، اظهارداشت: تحریم اقتصاد ملی ومعیشت عمومی مردم را تحت فشار قرار داده و تحریف نشاط و تحرک و امید مردم را نشانه گرفته وماموریت دولت چهاردهم مقابله با تحریم و تحریف است.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: امروز ایران اسلامی با توطئه‌ی جنگ ترکیبی از سوی دشمنانش روبه ‌رو است، جنگی پیچیده و همه‌جانبه در این نبرد سنگین، دشمن امید را هدف گرفته است.

وی با بیان اینکه، دشمن با تمام توان دو ابزار مهمّ تحریم و تحریف را علیه ملّت ایران به کار گرفته است، توضیح داد: اوضاع را با صدها زبان و وسیله بد جلوه می‌دهند و اگر نقطه‌ی قوّتی در کشور باشد که مطلقاً انکارو یا به سکوت برگزار می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه اقتصاد باید اولویّت همه‌ اعضا و بخش‌های دولت باشد، توضیح داد: راه‌حلّ اساسی غلبه برعقب‌ماندگی اقتصادی، دستیابی کشور به رشد اقتصادی مناسب است و چنانچه توان داخلی کشور و مردم در جهت تقویت تولید ملّی فعّال شود، می‌توان به رشد اقتصادی مناسب دست یافت و بر مشکلات اقتصادی همچون توّرم غلبه کرد.

وی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، بیان کرد: انتخابات چهاردهم، تجلی دوباره مردم‌سالاری دینی بود که با مشارکت حدود ۵۰ درصدی مردمِ آگاهِ ایران اسلامی نشان داد ترفند معاندان و رسانه‌های ضدانقلاب شکست خورده است .

امام جمعه پاکدشت: انتخابات فرصت رقابت بود

امامان جمعه استان تهران: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث شکست دشمنان ایران شد

‌حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت درک آن اظهارداشت: مسئله مهم‌امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین مسائل بود که امام حسین(ع ) قیام کردند. اباعبدالله الحسین(ع) خروج و قیام برای اصلاح امت پیغمبر کردند. امام‌حسین (ع) در آستانه خروج و آغاز سفر به کربلا فرمودند با امر به معروف و نهی از منکر می خواهم‌ جامعه را اصلاح کنم.

امام جمعه پاکدشت بیان کرد: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی همه را به رعایت حق الناس توصیه می کنم. امام‌حسین(ع) می دانست در کربلا به شهادت می رسد در همین راستا زمین کربلا را خرید و از مردم آنجا خواست تا زائران مزارها را هدایت کنند و تا ۳روز آنها را پذیرایی کنند. خریداری زمینی که قرار است در آن به شهادت برسد به منزله رفع حق الناس است. توجه به نماز اول وقت امام‌حسین(ع) از جمله ویژگی های ایشان است بویژه در روز تاسوعا و عاشورا. با توجه به اولویت های اسلام، برنامه های روز عاشورای شهرستان پاکدشت را تقویت کنیم و نماز باشکوه ظهر عاشورا که نماد غیرت و وحدت است باشکوه برگزار کنیم. بدانیم که امام حسین(ع) نگذاشت نماز اول وقتش از دست برود و این برنامه اصلی ما در صدر عزاداری ها باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز بهزیستی و تامین اجتماعی عنوان کرد: ۲۵تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی است. بهزیستی یعنی آموزش بهتر زندگی کردن و این امر به ۲قشر که هم بیماری و معلولیت دارند و هم بحث فقر دارند متوجه است.باید دست در دست هم بدهیم تا اشتغال با عزت برایشان فراهم کنیم. در شهرستان پاکدشت ۲۶۱ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم آیا اینها به بیمارستان برای معالجه بیماری ها نیاز ندارند. ما در شهرستان کسر تخت بیمارستان داریم.

جوکار گفت: از آحاد مردم بویژه دولت سیزدهم تشکر می کنم که در نهایت امنیت و رقابت و مشارکت انتخابات برگزار کردند و مشارکت انتخابات در دور دوم به ۵۰درصد رسید به رئیس جمهور منتخب پزشکیان تبریک می گوییم که توانست اعتماد مردم را جلب کند.

امام جمعه ورامین:دشمن در جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی مردم را هدف قرار داده است

امامان جمعه استان تهران: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث شکست دشمنان ایران شد

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عزیزی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران، اظهارداشت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با ایران اسلامی و تدارک جنگ ترکیبی، مردم را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: در دنیای غرب بانوانی که که لباس آزادتر می‌پوشند از امنیت کمتری برخوردارند و در کشورهای مدعی تمدن مثل فرانسه، آلمان و هلند اذعان می‌کنند بسیاری از بچه‌ها که به دنیا می آیند نامشروع هستند.

امام جمعه قرچک: بهترین عمل صالح در امت امام حسین حضور در صحنه است

امامان جمعه استان تهران: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث شکست دشمنان ایران شد

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اسماعیلی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران این هفته شهرستان پس از دعوت مجدد خود و دیگران به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از واجبات در زندگی بشر تقوا است،تقوا علاوه بر آنکه یک امر الهی است اهرمی برای دوری از گناه نیز می‌باشد؛گاهی ترک اندیشه و انجام یک عمل نیز نوعی دوری از تقوا محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به درک صحیح و شناخت بهترین اعمال بیان داشت: بهترین عمل از دیدگاه امت امام حسین(ع) حضور در صحنه‌های سیاسی،اجتماعی است چراکه دوری از همین عمل کوفیان آن زمان باعث شهادت امام و یارانش شد.

امام جمعه قرچک گفت: ملت ایران امروزه،ملت امام حسین است ملتی که با حضور پررنگ خود در صحنه‌های رقابت و به نمایش گذاشتن حمایت خود از انقلاب باعث شکست دشمن می‌شود و نقشه‌های دشمن را ویران می‌کند.

وی در پایان یادآورشد: هدف دشمن چیزی جز نابودی آرمان ها و حمله به باورهای دینی مردم نیست چراکه دشمن در این جنگ ترکیبی سعی دارد حقایق را عکس نشان داد تا مردم را ناامید کند و برای پیروزی‌اش از تمام ابزارهای جنگ نرم استفاده می‌کند.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امام حسین(ع) در فرازهایی از زیارت عاشورا رسالتش را بر مردم به کمال رسانده و حسینی و استوار ماندن در این مسیر را ذکر کرده است؛چراکه جهاد و شهادت در راه خداست که مرز بین حق و باطل را نشان می‌دهد.

اسماعیلی تأکید کرد: کسی که در راه امام حسین(ع) گام برمی‌دارد مبلغ دین الهی است و درنهایت با جسم و جانش در این مسیر استوار می‌ماند چراکه زکات ثابت قدم ماندن در این راه امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: بهترین عمل از دیدگاه امت امام حسین(ع) حضور در صحنه‌های سیاسی،اجتماعی است چراکه دوری از همین عمل کوفیان آن زمان باعث شهادت امام و یارانش شد.

امام جمعه دماوند:مشارکت ۵۰ درصدی مردم فهیم ایران در انتخابات نشانه پیروزی نظام اسلامی

امامان جمعه استان تهران: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث شکست دشمنان ایران شد

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران این هفته شهرستان شهر دماوند اظهار داشت: ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان را گرامی می‌داریم و از زحمات خدمتگزاران این شورا در شهرستان دماوند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) تضعیف شورای نگهبان را برای کشور و اسلام امری خطرناک می‌دانست.

امام جمعه دماوند گفت: تضعیف شورای نگهبان مقدمه کمرنگ شدن قوانین و مصالح جمهوری اسلامی است؛ همه باید از جایگاه و حیثیت و هویت شورای نگهبان دفاع کنیم.

وی عنوان کرد: مشارکت ۵۰ درصدی مردم فهیم ایران در انتخابات نشانه پیروزی نظام اسلامی و شکست معاندان و رسانه‌های ضد انقلاب است.اما مردم عزیز و محترم ایران به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

امام جمعه دماوند گفت: آقای پزشکیان اکنون رئیس جمهور همه مردم ایران است و باید مورد احترام همه سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی قرار بگیرد.

فتاح دماوندی تصریح کرد: به آقای پزشکیان به خاطر جلب اعتماد مردم تبریک می‌گوییم و امیدواریم در جهت تقویت وحدت در بین همه جریان‌های سیاسی قدم بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha