امام جمعه موقت شهرکرد:انتخابات رییس جمهوری نمایش مردمسالاری دینی بود

شهرکرد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات رییس‌جمهوری گفت: انتخابات صحنه بی‌بدیل و تبلور عینی مردمسالاری دینی و جمهوریت نظام اسلامی بود .

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی افزود: انتخابات اخیر صحنه دیگری از موفقیت در سیر تاریخی انقلاب اسلامی و کشور بود که افتخار آن برای کشور ، رهبر معظم انقلاب و مردم ثبت شد.

وی اظهار داشت: در این دور از انتخابات ۲ طیف سیاسی که ریشه در انقلاب اسلامی دارند با هم به رقابت پرداختند و با انتخاب پرشور مردم، فرد اصلح انتخاب شد .

وی گفت: حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات موجب بقا، استمرار و اقتدار هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی شد، در حالی‌ که این مشارکت در دور نخست رییس جمهوری کمرنگ بود و اسباب نگرانی دلسوزان نظام را فراهم کرد.

فاطمی افزود: مردم با حضور پرشور و آبرومند ، برگ زرینی برای کشور به ارمغان آوردند و با حضور گرمشان به رهبر و دلسوزان نظام دلگرمی دادند و پشتیبانی خود را از نظام اعلام کردند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که هر برگ رای مردم، یک رای آری به نظام جمهوری اسلامی است، گفت: مردم با حضور خود نشان دادند که بدور از اختلافات فکری و سلیقه‌ای در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات حضور فعال دارند.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: طیف اصولگرا و اصلاحات ریشه در انقلاب دارند و تنها طرز فکر این ۲ طیف با هم فرق دارد و در این انتخابات نیز مانند سایر کشورها ۲ حزب با هم رقابت داشتند و یکی از احزاب پیروز شد.

وی گفت: امید است رییس جمهور منتخب در مسیر هدایت، مدیریت و خدمت به کشور تلاش کنند.

فاطمی با آرزوی موفقیت برای رییس جمهور منتخب گفت: درخواست ما از وی هم همان توصیه‌های اخیر رهبری است و فرمایشات رهبر را نصب‌العین قرار دهند و در انتخاب اعضای کابینه و مدیران استانی و ملی دقت نظر داشته باشند و افرادی را انتخاب کنند که با انقلاب نظام و امام ذره‌ای زاویه نداشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین افزود: نباید در برپایی مراسم و آیین عزاداری به تجملات و ظواهر توجه کرد بلکه باید به خدمت به مردم توجه شود.

به گفته وی، مردم و هیات‌های عزاداری باید در برپایی آیین عزاداری‌های محرم و صفر و اربعین از کشور عراق الگو بگیرند و بدور از تجملات آیین‌های عزاداری برگزار شود.

فاطمی در مورد مجالس ختم برای اموات نیز به مردم توصیه کرد که مراسم اموات باید به شیوه گذشته و در مکان‌هایی مانند مساجد و حسینیه‌ها و بدور از تجملات برگزار شود.

به گفته وی، برگزاری مراسم ختم اموات در آرامستان‌ها به شکل کنونی شیوه خوبی نیست و تازه کردن داغ خانواده متوفی در گذشته هم مرسوم نبوده است.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مجالس ختم اموات باید مجالس عبرت و بیداری برای بازماندگان و افراد شرکت‌کننده در آیین عزاداری باشد و از داغ بازماندگان بکاهد و موجب شادی متوفی شود.

وی به بازماندگان اموات توصیه کرد، در صورت تمکن مالی به جای تجملات باید خیرات انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha