۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85562801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت شهرکرد: نهضت دفاع از فلسطین خاموش نمی‌شود

شهرکرد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد گفت: اگر چه در قبال شهادت اسماعیل هنیه خسارت دیدیم اما این نهضت دفاع از فلسطین پایان‌پذیر نیست و خاموش نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی افزود: بی‌احترامی و وحشی‌گری رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در خاک کشور ما اقدامی است که در قرن اخیر در کمتر جایی انجام شده است.

وی ادامه داد: زمانی که صهیونیست‌ها در تمام دنیا پراکنده بودند تئودور هرتسل نظریه‌ای ارائه داد و به دنبال آن طرح ایجاد تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی مطرح شد و یهودی‌ها از سراسر دنیا در خاک فلسطین مستقر شدند و سرزمینی که در دل عالم اسلام بود را نشانه گرفتند و تحت سلطه خود قرار درآوردند.

امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: این در حالی است که در مقابل این رژیم جعلی غاصب، یک ملت آشتی‌ناپذیر، غیور و شجاع قرار دارد که از آرمان و حق مسلم خود دست بردار نیست.

فاطمی به نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: به لطف الهی نظام مقدسی در خاورمیانه به نام جمهوری اسلامی ایران ایجاد و مدافع حقوق مردم مظلوم فلسطین می‌شود و در مجامع جهانی پرچم حق‌خواهی را برافراشته می‌دارد و داعیه‌دار استقلال و حقانیت فلسطین می‌شود و همین موضوع پیروزی فلسطین را نزدیک کرده است.

وی یادآور شد: دست خدا بالاتر از همه دستها است و ما امیدواریم که خدا پیروزی را نزدیک کند و انتقام خون شهدا از آنها گرفته شود.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه با گرامیداشت دهه تکریم مسجد و نماز، اظهار داشت: نماز انسان‌ساز است و مومنان را به سمت شرافت، نجابت و وظیفه‌شناسی هدایت می‌کند و باید در همه حال تکریم شود.

فاطمی تاکید کرد: اسلام دین سخت‌گیری نیست اما در مواردی که باعث ارشاد و هدایت جامعه می‌شود محکم و باصلابت برخورد می‌کند.

وی در خصوص خیرات برای گذشتگان و اموات نیز گفت: سیر کردن شکم‌های گرسنه و رفع مشکلات مستضعفین، تلاوت قرآن بر سر قبر اموات، برگزاری مجالس ختم و قرآن‌خوانی در خانه‌ها از جمله خیرات و مبرات است و گرنه سنگ قبرهای اشرافی و مهمانی‌های تجملاتی تاثیری در بهبود وضعیت اموات در جهان دیگر ندارد.

امام جمعه موقت شهرکرد در بخش دیگری از خطبه‌ها با قدردانی از خدمات نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: قدردان این روحانی عالی‌قدر هستیم و این مرد بزرگ در استان ما خدمات به یادماندنی همراه با جدیت و وظیفه‌شناسی از خود بر جا گذاشت که برای سلامتی ایشان دعا می‌کنیم.

فاطمی افزود: تدین، تعهد، وظیفه‌شناسی و تقوا در مرحله عالی از خصوصیات این روحانی بزرگ است.

وی به ویژگی‌های سامان فارسی نیز اشاره کرد و گفت: وی خود را ملزم به بهره‌مندی از محضر علمای دین می‌دانست و با آموزه‌های دین خود را مطابقت می‌داد شیعه واقعی بود و همواره همنشینی با فقرا و تهیدستان و افراد ضعیف را بر همنشینی با صاحبان قدرت و ثروت برتری می‌داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha