خراسان‌شمالی در تابستان زیر چتر باران

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۱
کد خبر: 85537452
خراسان‌شمالی در تابستان زیر چتر باران

بجنورد-ایرنا- مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته ۶۹ میلیمتر باران در ایستگاه قوشخانه شهرستان شیروان ثبت شد که بیشترین میزان بارش در استان را دارد.

نوربخش داداشی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی عصر دیروز در استان سبب بارش باران در بخش های مختلف استان شد، خوشبختانه بارندگی در بیشتر ایستگاه های استان ثبت شده است.

وی افزود: در ایستگاه محمدآباد شهرستان مانه نیز ۵۶.۷ میلیمتر باران و در ایستگاه کلاته ابریشم شهرستان مرزی راز و جرگلان ۵۱.۶ میلیمتر باران گزارش شد.

داداشی خاطرنشان کرد: جو نسبتا پایدار از امروز در استان حاکم است و به لحاظ دمایی، مردم در مناطق مختلف استان تا اواسط هفته کاهش دمای هوا به میزان ۲ تا چهار درجه سانتیگراد در بیشینه دما را تجربه می کنند.

وی با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در برخی نقاط استان در روزهای آتی پیش بینی شده است گفت: سرعت وزش باید در روز گذشته در سیساب شهرستان بجنورد و شهر راز ۷۸ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: شبانه روز گذشته اسماعیل آباد با ۳۵.۷ درجه سانتیگراد گرمترین و رباط قره بیل با کمینه دمای ۱۵.۵ درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان گزارش شده است

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: کمینه دمای بجنورد در این مدت ۱۷.۴ درجه سانتیگراد و بیشینه دمای آن ۳۱.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه بارشی در عصر دیروز سبب جاری شدن سیل در شهرستان های شیروان و رازوجرگلان شد که خسارت هایی را به بخش های مختلف راه و کشاورزی وارد کرد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha