۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85537462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک نهاد حقوق‌ بشری از اعدام میدانی فلسطینیان در شهر غزه پرده برداشت

تهران-ایرنا- دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا جنایت‌ هولناکی را علیه مردم غزه مرتکب شد و اقدام به اعدام های میدانی در منطقه «الصناعه» کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه افزود: ارتش رژیم صهیونیستی طی چهار روز یورش به مناطق غربی شهر غزه، مرتکب جنایت‌های هولناکی علیه غیرنظامیان شد.

این نهاد حقوق بشری اضافه کرد: این جنایت‌ها شامل قتل عمد، ویرانی، به آتش کشیدن خانه‌ها و ساختمان‌های غیرنظامی است.

دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه ادامه داد که ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به منازل خانواده‌های فلسطینی در منطقه«الصناعه» در غرب شهر غزه اعدام‌های میدانی انجام داده و همه اعضای این خانواده‌ها را اعدام کرده است.

پیشتر سازمان دفاع شهری نوار غزه اعلام کرده بود که پیکر حداقل ۶۰ شهید از زیر آوار ساختمان‌های محله «تل الهوی» در غرب شهر غزه خارج شده‌ که همه این پیکرها به طور کامل سوخته‌اند و اکثر قربانیان این جنایت، زنان و کودکان هستند.

این سازمان روز جمعه با اشاره به اینکه اشغالگران، ساختمان ها را بر سر قربانیان منهدم کرده اند، افزود: اعضای برخی خانواده ها در این جنایت به طور کامل قتل عام شده و به شهادت رسیده اند.

بنا به اعلام سازمان دفاع مدنی نوار غزه، پس از خروج نظامیان اشغالگر از محلات الصناعه و تل الهوی در غرب شهر غزه، برخی منازل به طور کامل توسط آنها به آتش کشیده شده است.

این مرکز رسمی امدادرسانی غزه تصریح کرد: جنایت مذکور اشغالگران در طول هفته گذشته روی داده و به دلیل وجود تک تیراندازهای رژیم اشغالگر در منطقه، قادر به دسترسی به این منطقه نبوده ایم.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اخبار تکان دهنده ای از جنایات وحشیانه اشغالگران در محله تل الهوی در شهر غزه به گوش می رسد و نظامیان اشغالگر با وجود خروج از این محله، همچنان در اطراف آن مستقر هستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز جنایات رژیم صهیونیستی در محله تل الهوی را که پس از عقب نشینی ارتش این رژیم از آن، هویدا شده است، «جنایت جنگی»، «نسل کشی» و «پاکسازی نژادی» دانست و در بیانیه ای تأکید کرد: اقدام ارتش رژیم اشغالگر به آتش زدن ساختمان های مسکونی قبل از عقب نشینی از تل الهوی و جلوگیری از رسیدن دفاع مدنی فلسطین به ساختمان های در حال سوختن و کشف پیکرهای اعضای کامل خانواده ها که بر اثر بمباران های اشغالگران به شهادت رسیده اند، نشان می دهد که ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات وحشیانه و فجایعی شده که عرق شرم بر پیشانی بشریت می نشاند.

این خبر در حالی منتشر می شود که بر اساس آخرین اخبار از وزارت بهداشت فلسطین، بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه تاکنون ۳۸ هزار و ۳۴۵ نفر شهید و ۸۸ هزار و ۲۹۵ نفر نیز مجروح شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha