۲ فروند هواپیما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ناوگان فرودگاه همدان افزوده می‌شود

همدان- ایرنا- رییس جامعه هتلداران همدان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: سه فروند هواپیما در نظر گرفته‌ایم که پس از سپری شدن ارزیابی‌های نهایی، ۲ فروند آنها را خریداری و به ناوگان هوایی فرودگاه همدان اضافه می‌کنیم.

شهرام شیروانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه نشست بررسی برقراری پروازهای فرودگاه همدان افزود: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۵۰۰ و ۲ فروند هواپیمای ایرباس را در نظر گرفته‌ایم و و در نهایت ۲ فروند را خریداری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با بررسی همه جوانب در اقدامی اساسی، برای توسعه گردشگری شهر و استان همدان تصمیم به راه اندازی پروازهای فرودگاه همدان را گرفتیم و آماده خریداری هواپیما با مشارکت شهرداری هستیم.

مالک گروه هتل‌های باباطاهر با اشاره به اینکه نبود پرواز در فرودگاه همدان مشکلاتی را در حوزه گردشگری ایجاد کرده است،اظهار کرد: در ایام کرونا و به ویژه در سال گذشته، شاهد کاهش رونق گردشگری همدان بودیم و همین موضوع باعث شد پس از چهار دهه هتل داری در اردیبهشت سال قبل تصمیم به عدم فعالیت در زمینه هتل داری بگیریم.

نایب رییس جامعه هتلداران کشور تصریح کرد: در شرایط امروز سفر زمینی برای مسافران و گردشگران سخت شده است، به طوری که چهار گروه بزرگ ورزشی امسال به دلیل نبود پرواز، مسابقات و اردوهای خود را در همدان لغو کردند.

شیروانی ادامه داد: صدور مجوز راه اندازی هتل در همدان از یازده سال پیش تاکنون و با درخواست جامعه هتل داران کشور رایگان شده است اما به دلیل نبود پرواز فرودگاهی، سرمایه‌گذاران استقبالی از این طرح نداشتند.

۲ فروند هواپیما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ناوگان فرودگاه همدان افزوده می‌شود

نایب رییس جامعه هتلداران کشور گفت: امیدواریم با خرید ۲ فروند هواپیمای مسافربری بتوانیم نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگران و رفاه هم استانی‌ها داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با سه راهبرد «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر» به خط پروازی درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی بوده است.

این دولت علاوه بر واگذاری تسهیلات ویژه و تامین ارز مورد نیاز، سرمایه‌گذاران را به واردات هواپیما ترغیب کرده است.

در سه سال گذشته دوره انتظار خرید بلیت هواپیما تا ۳۰ روز افزایش پیدا کرده است و امکان پاسخگویی به تقاضای سفر هوایی به صورت روزانه و حتی هفتگی کاهش پیدا کرده است.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس بخشی از برنامه که مربوط به خرید ناوگان دست دوم می‌شود، در ۳۳ ماه گذشته ۱۰۱ فروند هواپیما و بالگرد به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha