۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85537911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانگ ماتم و عزای حسینی در اصفهان

۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85537911
بانگ ماتم و عزای حسینی در اصفهان

اصفهان – ایرنا – امروز از کوی و برزن شهر اصفهان موسوم به دیار نصف جهان بانگ عزا و ماتم مردم مومن در رثای سرور و سالار شهیدان به گوش می‌رسد.

به گزارش ایرنا، شهرها و روستاهای استان اصفهان در ادامه برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) از ابتدای دهه محرم، امروز در دهمین روز این ماه، مصادف با عاشورای حسینی غرق در عزا و سوگواری است.

هیات‌های عزاداری از بامداد تا شامگاه این روز در قالب دسته‌های زنجیرزنی، سینه زنی و همچنین تعزیه به یادآوری و سوگواری عزای سیدالشهدا و یاران باوفایش می‌پردازند.

بانگ ماتم و عزای حسینی در دیار نصف جهان

دیوارهای سیاه‌پوش شده، رخت‌های مشکی بر تن عزاداران حسینی، توزیع نذورات و برپایی روضه های باشکوه، جلوه‌های دیگری از حال و هوای روز عاشورا در اصفهان است.

امروز اقشار مختلف مردم و هیات‌های مذهبی در شهرهای مختلف استان از جمله اصفهان در نماز ظهر عاشورا شرکت می‌کنند.

نماز ظهر عاشورا در کلانشهر اصفهان با حضور عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) در گذر تاریخی چهارباغ اصفهان برگزار می‌شود.

بانگ ماتم و عزای حسینی در دیار نصف جهان

امروز همچنین تجمع بزرگ مردمی "یوم الحسین (ع)" همزمان با عصر عاشورا روز سه‌شنبه در میدان امام حسین(ع) اصفهان برگزار خواهد شد.

مراسم شام غریبان حسینی نیز همچون سال‌های گذشته شامگاه امروز با حضور پر شور عاشقان و عزاداران اهل بیت (ع) در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

بانگ ماتم و عزای حسینی در دیار نصف جهان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha