۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85537935
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ثبت هفت میراث طبیعی فارس در فهرست ملی

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85537935
ثبت هفت میراث طبیعی فارس  در فهرست ملی

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: هفت پرونده میراث طبیعی فارس شامل ۶ درخت کهنسال و یک غار در فهرست ملی به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی،شنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: غار طبیعی انگره مینو مربوط به دوران سوم و چهارم زمین شناسی که در شهرستان سپیدان واقع شده، با شماره ۱۲۷۰ در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.

وی افزود: درخت کهنسال مشکان در شهرستان نی ریز با شماره ۱۲۷۲ ، درختان کهنسال امامزاده سید نورالدین علوی (ع) در شهرستان سپیدان به شماره ۱۲۶۹ و درخت ارس سه وول استهبان با قدمت حدود یکهزار و ۵۰۰ تا یکهزار و ۶۰۰ نیز به شماره ۱۲۶۵ به عنوان میراث طبیعی فارس سال ثبت ملی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه کرد: درختان بنه کهنسال دولت آباد به شماره ۱۲۶۷ شهرستان ارسنجان و درخت کهنسال در شهرستان سپیدان و درخت بنه کوهنار با قدمت ۹۰۰ تا یکهزار سال در شهرستان فیروزآباد به شماره ۱۲۷۱ در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شدند.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: این میراث طبیعی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد حمایت و نظارت قرار می‌گیرد.

وی گفت: ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این آثار به‌عهده وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدوین شده و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که به تخریب یا تغییر اصالت این میراث شود، ممنوع است و مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

ساعت‌ها بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در تابستان اعلام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این نشست تغییر ساعت بازدید از بناهای تاریخی- فرهنگی استان در تابستان را ذکر کرد و گفت: ساعت بازدید تمام اماکن تاریخی وموزه های تحت پوشش این اداره کل از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

ثبت هفت میراث طبیعی فارس  در فهرست ملی

ثابت اقلیدی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساعت بازدید از مجموعه فرهنگی حافظ ، سعدی و ارگ کریم خانی ازساعت ۹ تا ۲۲ است و فروش بلیت در این اماکن تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

وی افزود: ساعت بازدید از دیگر اماکن تاریخی و فرهنگی فارس مانند موزه حمام وکیل، موزه پارس، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان،عمارت دیوانخانه ومجموعه جهانی تخت جمشید از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ است و بلیت فروشی در این اماکن ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha