استاندار: اصفهان به ساخت ۲۲۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی متعهد شده است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان با اشاره به تعهد ساخت ۴ هزار مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در کشور گفت: از این ۴ هزار، اصفهان به ساخت ۲۲۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی متعهد شده است.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی روز شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای دیسپاچینگ برق منطقه‌ای و آبفای اصفهان افزود: نزدیک به ۲ هزار مگاوات ناترازی در حوزه برق وجود دارد و در دولت سیزدهم ظرفیت‌های خوبی در سراسر کشور برای افزایش ظرفیت تولید انجام شده، در این راستا استان اصفهان نیز گام‌های بلندی برداشته است و با تکمیل پروژه‌های کنونی تا ۳ سال آینده تولید و مصرف برق در استان تراز خواهد شد.

وی گفت: در شرایط کنونی بایستی بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، خانگی، کشاورزی و ... کمک کنند تا با مدیریت مناسب این شرایط خاص را پشت سر بگذاریم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی مصرف بهینه نیز برای همه مردم امری ضروری است گفت: با هماهنگی‌هایی که در سطح استان و با مجموعه‌های صنعتی انجام شده، باید به نحوی عمل کنیم که در حوزه مصارف خانگی دچار مشکل نشویم.

استاندار اصفهان ادامه داد: مجموعه آبفا و آب منطقه‌ای اصفهان از ۲ سال گذشته در حوزه تأمین آب، برنامه‌ریزی و سامانه‌های جدیدی را به ظرفیت‌های تولید آب آشامیدنی استان اضافه کردند.

وی گفت: برخی از چاه‌هایی که به تامین آب آشامیدنی استان کمک می‌کردند به دلیل خشکسالی مستمر از دست رفته‌اند، اما با اجرای پروژه‌های جدید و ظرفیت سازی نوینی که در این حوزه انجام شده، تلاش می‌شود تا آب آشامیدنی مردم دچار مخاطره نشود.

وی افزود: اکنون باید تلاش کنیم تا با رعایت الگوی مصرف، ظرفیت سازی‌های جدیدی که توسط آبفا انجام شده است به ثمر برسد.

مرتضوی تاکید کرد: گزارش‌هایی که از سامانه ۱۲۲ دریافت شده حاکی از رضایت حداقلی مردم از تأمین و توزیع آب است که امیدواریم با تکمیل طرح پهنه‌بندی و اضافه شدن پروژه‌های آبی این رضایت افزایش یابد.

وی افزود: افق ما این بود که بخشی از این پروژه‌ها در بهار و شهریور ۱۴۰۴ به نتیجه برسد و به مردم استان هدیه شود.

مرتضوی ادامه داد: تامین منابع پروژه‌های آب استان از طریق مولدسازی پیش‌بینی شده و در مراحل آخر قرار دارد و امیدواریم بتوانیم تزریق مناسبی برای حمایت از آبرسانی اصفهان داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha