استاندار:منطقه ویژه جازموریان دارای ظرفیت جهش اقتصادی در جنوب کرمان است

جیرفت- ایرنا- استاندار کرمان گفت: منطقه ویژه جازموریان ظرفیت ایجاد جهش اقتصادی در جنوب استان را دارد و وضعیت آن باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار شنبه در نشست بررسی و رفع موانع احداث منطقه ویژه جازموریان با اشاره به آغاز راه‌اندازی این مجموعه از سال ۱۳۸۲ اظهار کرد: جازموریان از نظر راهبردی، منطقه ای مهم در تقاطع سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان بوده و همه زیرساخت‌ها از جمله گاز، برق و آب نزدیک به آن موجود است.

وی با بیان اینکه پروژه جازموریان و مکران در سفر شهید رییسی به استان کرمان مطرح شد، افزود: این مناطق ویژه ۲ اتفاق مهم در جنوب استان کرمان هستند که باید پیگیری شوند.
فداکار درباره تامین آب این منطقه گفت: فاضلاب کهنوج حدود ۸۰ لیتر بر ثانیه پساب دارد و ممکن است تا ۲ برابر نیز برسد که ظرفیت آبی بسیار خوبی است.

استاندار کرمان همچنین تاکید کرد: جنوب استان باید به سمت توسعه صنعتی پیش رود و تحول بزرگ در توسعه این منطقه ایجاد شود.

فداکار با اشاره به طرح تولید کنسانتره ۱۰۰ هزار تنی در ساردوئیه شهرستان جیرفت بیان کرد: این طرح کار صنعتی بزرگی در این منطقه است که در کنار آن، معادن سنگ‌آهن نیز فعال می شود و ظرفیت بزرگی در اشتغال بوجود می‌آید.

استاندار:منطقه ویژه جازموریان دارای ظرفیت جهش اقتصادی در جنوب کرمان است

اختصاص ۶۴۰ میلیارد ریال برای ایجاد سیل‌بند جنوب کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز امروز در نشستی در استانداری درباره تخصیص اعتبارات برای ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران، گفت: ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت کشور برای شروع عملیات اجرایی سیل‌بند و تکمیل ۶ پل در جنوب استان کرمان اختصاص یافت.
سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی افزود: از محل اعتبارات وزارت کشور در ارتباط با ستاد بحران نیز ۲ اعتبار ۵۰۰ و ۱۴۰ میلیارد ریالی به استان کرمان ابلاغ شد و در حساب استانداری قرار گرفته است.
وی با اشاره به خسارت سیلاب‌های اخیر در جنوب استان کرمان گفت: طبق توافق صورت گرفته، شروع عملیات اجرایی سیل‌بند جنوب با اعتبار فعلی ۵۰۰ میلیارد ریالی توسط بسیج انجام می‌شود و شرکت آب منطقه‌ای نظارت خواهد داشت.
موسوی افزود: کار مطالعات ۲۴ کیلومتر از سیل‌بند جنوب پیش از این توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است و به سپاه ابلاغ می‌شود که کار را انجام دهد.
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: ۶ پل نیز در مناطق جنوب استان در سیلاب خسارت دید که از محل منابع مختلف، تامین اعتبار شده اما نیمه تمام باقی مانده بود و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریالی ابلاغی و توافق با راهداری تکمیل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha