صادرات در بنادر شرق‌ هرمزگان ۵۲ درصد افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا - معاون دریایی و بندری شرق هرمزگان گفت: ۴۲۶ هزار و ۶۵۳ تن انواع کالای غیرنفتی طی سه‌ماهه نخست امسال از بنادر شرق استان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شد که افزایش ۵۲ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

محمد احمدی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۶۹۲ هزار و ۶۵ تن کالا در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شده است که ۵۷۴ هزار و ۹۳۱ تن مربوط به کالای غیرنفتی با افزایش ۴۲ درصد و ۱۱۷ هزار و ۱۳۴ تن نیز مربوط به کالای نفتی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۲ هزار و ۲۸۱ TEU کانتینر طی سه‌ماهه نخست امسال از طریق بنادر شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

معاون دریایی و بندری شرق هرمزگان اظهار کرد: در این بازه زمانی، ۲۱ هزار و ۵۴۰ تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر شرق استان به سایر کشورهای همسایه ترانزیت شد، که با افزایش ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha