استاندار ایلام: مدیران با امکانات کامل آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین باشند

ایلام- ایرنا- استاندار ایلام گفت: مدیران و مسوولان کمیته‌های ستاد اربعین استان باید تمامی امکانات آماده خدمت رسانی شایسته به زوار اربعین حسینی باشند.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی استان ایلام اظهار کرد: تمام امکانات و توانمندی‌ها استانی پای‌کار باشد تا اربعین باشکوهی در استان برگزار شود.

وی با اشاره به نقش پررنگ مردم در برگزاری باشکوه اربعین‌حسینی گفت: کنگره بزرگ اربعین، مردم‌محور است و مردم در آن نقش‌آفرین هستند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه دولت تنها زمینه‌ساز فراهم شدن شرایط تسهیل در تردد زوار و ارایه خدمت به زوار است، افزود: اربعین سال گذشته بسیار خوب برگزار شد و رضایت مردمی را به دنبال داشت.

استاندار ایلام تصریح کرد: اربعین امسال هم باید بهتر از سال گذشته برگزار و همه مدیران و اعضای ستاد اربعین، کمیته های مختلف ستاد اربعین پای کار باشند.

وی با بیان اینکه تامین آبسردکن و جانمایی آنها در مرز مهران، تامین آب بسته‌بندی شده و دپو در سردخانه‌های مرز و شهر مهران باید تا قبل از اربعین انجام شود، خاطرنشان کرد: افزایش دمای هوا و شدت گرما از مهمترین موضوعات پیش رو در اربعین امسال همانند سال گذشته است که باید تمهیدات لازم برای تامین و نصب مه پاش در مسیر تردد زوار در مرز فراهم شود.

استاندار ایلام با تاکید به تکمیل طرح‌های زیرساختی اربعین، ابراز کرد: فرمانداران و مدیران ستادهای اربعین معین را در شهرستان های مختلف تشکیل دهند و شرایط مناسب برای خدمت به زوار را در مسیرهای منتهی به مرز مهران فراهم کنند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه اربعین بهترین فرصت برای خدمت به عاشقان امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: فرمانداران از امروز نسبت به دپو و ذخیره آب‌معدنی اقدام و نیازمندی‌های خود را در بحث اربعین اعلام کنند و آمادگی خود را ارتقا دهند.

استاندار ایلام: مدیران با امکانات کامل آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین باشند

وی خاطرنشان کرد: هر هفته یک نشست اربعین برگزار و بازدید از زیرساخت‌ها با حضور مدیران کل حوزه زیرساخت و دستگاه‌های مرتبط در مهران خواهیم داشت.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه هر نوع کالای مرتبط اربعین از جمله آب و سایر ملزومات، باید ثبت سامانه شود، افزود: برای تحقق این مهم، سامانه جامع مدیریت انبار، توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری تدوین شده است و برای اربعین امسال از این سامانه استفاده می‌شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها و ستادها، آمار اقلام ورودی و خروجی به استان را اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران یکی از کانون‌های اصلی تردد زوار اربعین و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه و میلیون و ششصد هزار زائر از مرز بین المللی مهران در ایام اربعین حسینی تردد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha