مسوول نظارت بر انتخابات لرستان: شورای نگهبان حافظ دستاوردهای نظام اسلامی است

خرم‌آباد- ایرنا- مسوول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان گفت: شورای نگهبان وظایفه سنگینی را برعهده دارد و به عنوان یک مرجع اطمینان بخش حافظ دستاوردهای نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا تیمور سپهوند روز یکشنبه به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان در جمع ناظران انتخاباتی اظهار کرد: این نهاد انقلابی به دلیل مسوولیت های سنگین همواره مورد هجمه و تخریب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وظیفه شورای نگهبان حفظ اسلامیت نظام است، گفت: مرجع اصلی تفسیر قانون اساسی در کشور شورای نگهبان است.

مسوول نظارت بر انتخابات لرستان بیان کرد: شورای نگهبان از نهادهای مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران است که براساس قانون اساسی وظایفی بسیار مهمی برای این نهاد تعریف شده است.

سپهوند خاطرنشان کرد: از مهمترین مسایل شورای نگهبان جایگاه با اهمیت آن در قانون اساسی است که ۱۰ اصل از قانون اساسی به شورای نگهبان اختصاص یافته است.

وی گفت: از مهمترین اصولی که در قانون اساسی به وظایف مهم شورای نگهبان اشاره شده است اصل چهارم قانون اساسی است که جایگاه بی نظیر شورای نگهبان را در حفظ اسلامیت نظام مشخص می کند.

مسوول نظارت بر انتخابات لرستان اظهار کرد: در اصل چهارم قانون اساسی به صراحت بیان شده که تمامی قوانین و مقررات مالی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید مطابق موازین اسلام باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha