امام جمعه خرم آباد: همدلی همگانی در دولت چهاردهم موجب آبادانی کشور می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: همکاری، همدلی همگانی و دوری از جنجال های سیاسی در دولت چهاردهم موجب توسعه و آبادانی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: رویداد تلخ پس از انتخابات سال ۸۸ همچنان کام مردم را تلخ کرده و کسی که با رأی ۱۱ میلیونی از روی لجاجت ۶ ماه کشور را به آشوب و التهاب کشاند، اما در این دوره شاهد شنبه مهربانی و آرامش از سوی هواداران داوطلبی که کمترین رأی را داشت، بودیم.

وی افزود: هر کسی در جمهوری اسلامی رای مردم را کسب می کند، خادم ملت است و همه افرادیکه مستقیم و غیر مستقیم به آن فرد مربوط می‌شوند ، خدمتگزار بوده و رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود.

خطیب جمعه خرم آباد یادآور شد: کارشکنی گناهی نابخشودنی است و افرادی که به رییس‌جمهور منتخب هم رأی ندادند ، باید با همکاری های لازم زمینه خدمتگزاری را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی تاکید کرد: هر کشوری در روابط بین‌الملل دوستان و دشمنانی دارد و جمهوری اسلامی هم بدخواهان سرسختی دارد، همه در یک کشتی نشسته ایم و باید مراقب باشیم تا آسیبی وارد نشود.

وی گفت: دوری از دعواهای سیاسی بی‌حاصل، مشغول شدن به جدل های بی‌مورد موجب از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود، اکنون لرستان در وضعیت مطلوبی نیست و جایی برای دعواهای سیاسی وجود ندارد .

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید عقل و تدبیر در اولویت باشد، اظهار داشت: حضور افراد با افکار و گفتارهای غیرسازنده و جنجالی بویژه افرادی که سابقه ضربه زدن به منافع مردم دارند، همچنین تحریک احساسات دینی و مذهبی مردم موجب ایجاد حاشیه برای دولت شده و زمان از دست می‌رود و توسعه حاصل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: در لرستان نیازمند تحول به همراه جهش هستیم و بدون آن به نقطه مطلوب نمی‌رسیم، تغییرات که در خدمتگزاران بوجود می‌آید علاوه بر تعهد، تدین و انقلابی‌گری باید بتواند از تمامی ظرفیت ها استفاده و گفتارش موجب اختلاف بین احزاب نشود.

وی ادامه داد: اگر افرادی که برای خدمتگزاری آماده می‌شوند، استان را به سمت کشمکش ببرند در امر خدمتگزاری موفق نشده و کنار خواهند رفت.

امام جمعه خرم‌آباد همچنین با اشاره به ایام ماه محرم گفت: دهه اول محرم با شور و شعور حسینی و با کیفیت نسبت به گذشته برگزار شد و از همه افرادی که مناطق مختلف شهری و روستایی، دستگاه های اجرایی، رسانه و حافظان نظم و امنیت و عوامل شهرداری و پاکبانان در ایام عزاداری تلاش کردند، کمال قدردانی را دارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: آیین عزاداری امام حسین علیه السلام و استمرار آن به عنوان یک الگو در مقابل زورگویان تبدیل شده و درس آزادگی در جهان از حسین بن علی است و علاوه بر فضیلت آثار دنیوی در زندگی بشریت دارد.

وی یادآور شد: این عزاداری ها باید به دور از بدعت ها حفظ و برگزار شود تا شاهد آثار بیشتری از این قیام عظیم باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha