آمادگی هلال احمر ایران در کربلا و نجف/ زائران عتبات توصیه های پزشکی را جدی بگیرند

بغداد - ایرنا - نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در کشور عراق از آمادگی این جمعیت برای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم و روز عاشورا در شهرهای کربلا و نجف خبر داد.

امین رضا طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در عراق ضمن اعلام آمادگی، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات درمانی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در شهرهای مقدس کربلا و نجف بصورت شبانه‌روزی تاکید کرد که این جمعیت با استفاده از کادر مجرب پزشکی اعم از پزشکان متخصص و عمومی، پرستاران، کارشناسان فوریت‌ها و دارویی و سایر رده‌ها به بیماران و مصدومین در اعتاب مقدسه خدمات درمانی ارائه می کند.

طباطبایی در پاسخ به این سئوال که بیشترین مراجع کننده گان به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در عتبات مقدسه در ایام عزاداری محرم در چه زمینه هایی نیازمند درمان هستند، پاسخ داد: تعدادی از مراجعه کنندگان و بیماران، مبتلا به عفونت‌های تنفسی، مشکلات گوارشی، دارای علائم اولیه گرمازدگی و دردهای اسکلتی و عضلانی هستند.

وی تصریح کرد که طبق روال سالهای گذشته، پیش‌بینی می‌شود طی دو روز آینده و بویژه در روز عاشورای حسینی، رسیدگی به جراحت‌های ناشی از سبک خاصی از عزاداری بخش قابل توجهی از مراجعات را تشکیل خواهد داد که همکاران خدوم ما آماده‌ ارائه خدمات لازم هستند.

آمادگی هلال احمر ایران در کربلا و نجف/ زائران عتبات توصیه های پزشکی را جدی بگیرند

مراقبت های پیشگیرانه

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در کشور عراق در ادامه به زائران و عزاداران امام حسین (ع) توصیه کرد که برای حفظ سلامتی خود و همراهانشان اصول مراقبت‌های پیشگیرانه را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به گرمای شدید این روزهای عراق از زائران ایرانی خواست که از قرارگرفتن غیرضروری و بی‌مورد در معرض تابش اشعه‌ی خورشید و خروج از اماکن اقامتی در ساعات گرم روز خودداری نمایند.

طباطبایی، همچنین همراه داشتن و مصرف مداوم آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات را امری ضروری جهت جلوگیری از کاهش آب بدن و ابتلا به علائم گرمازدگی برای زائران عتبات مقدسه و بویژه برای عزاداران در روز عاشورا توصیه کرد.

وی همچنین به هموطنان و زائران ایرانی توصیه کرد که از زیادخوری و همه‌چیزخوری در استفاده از پذیرایی مواکب عراقی و ایرانی بپرهیزند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در کشورعراق در پایان از هموطنان عزیز و شرکت کننده گان در عزاداری روز عاشورای حسینی در کربلای معلی و نجف اشرف خواست که درصورت داشتن سابقه بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشارخون، دیابت، مشکلات قلبی، اختلالات خُلقی و ... داروهای خود را در طول مدت سفر همانند قبل از آن بطور صحیح و به‌موقع مصرف نمایند و از قطع

یا نامنظم‌سازی آن به‌شدت اجتناب کنند.

آمادگی هلال احمر ایران در کربلا و نجف/ زائران عتبات توصیه های پزشکی را جدی بگیرند

محل استقرار مراکز درمانی هلال احمر

وی در پایان ضمن آرزوی قبولی عزاداری ها و سلامتی برای تمامی زائران عتبات مقدسه در عراق گفت که همکاران مجرب وی در مرکز درمانی شبانه‌روزی کربلا واقع در (خیابان قبله‌ی امام حسین، پشت هتل قصر کربلا، نزدیک هتل المیزان) و در مرکز درمانی نجف اشرف واقع در (خیابان امام علی، مقابل مدینةالحسین، ساختمان النبأ ) آماده ارائه خدمت هستند.

به گزارش ایرنا، استاندار کربلا پیشتر ضمن اعلام تکمیل همه مقدمات برای برپایی عزاداری روز عاشورا در کربلای معلی، پیش بینی کرد که ۶ میلیون زائر در دهه نخست ماه محرم در کربلا برای اقامه عزای حسینی (ع) حضور خواهند یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha