۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85539900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام روس: گسترش رزمایش‌های ناتو با ژاپن برای تشدید بیشتر تنش‌ها است

تهران-ایرنا- معاون وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه گفت: برنامه‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای گسترش رزمایش‌های مشترک با ژاپن تنها منجر به مشکلات جدید و خطر تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، آندری رودنکو به خبرنگاران گفت: چنین اقداماتی چیزی جز مشکلات و تشدید تنش‌ها در پی نخواهد داشت، به ویژه با توجه به پیچیدگی مشکلاتی که همچنان در آن منطقه حل نشده است.

وی افزود: روسیه با این اقدام مخالف است زیرا هدف از آن را ورود بیشتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به امور منطقه می داند که بسیار فراتر از مسئولیت جغرافیایی ناتو است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پیشتر گفته بود که این سازمان خواستار افزایش وسعت رزمایش‌های مشترک با توکیو در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی در آسیا و اروپا است. وی تصریح کرده بود که این رزمایش‌ها شامل تمرینات دریایی و هوایی و همچنین رزمایش مشترک امنیت سایبری است.

رودنکو همچنین درباره روابط مسکو و پیونگ یانگ اظهار داشت: روسیه قصد ندارد تصویب «معاهده مشارکت راهبردی جامع» با کره شمالی را به تعویق بیندازد.

این دیپلمات روس تصریح کرد: روند هماهنگی آن در داخل کشور در حال انجام است و به محض نهایی شدن، مجموعه اسناد به تصویب می‌رود.

در جریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به پیونگ یانگ در ماه ژوئن (خرداد)، روسیه و کره شمالی یک توافقنامه مشارکت راهبردی جامع که جایگزین اسناد مشابه در سال‌های ۱۹۶۱ و ۲۰۰۰ شد را امضا کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال امضای توافقنامه مشارکت راهبردی جامع با کره شمالی اعلام کرد که مسکو و پیونگ یانگ متعهد شدند که در صورت حمله به یک طرف، دیگری به کمک بیاید. پوتین گفته بود که توافق جدید موجب نگرانی‌های امنیتی برای کره جنوبی نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha