شور حسینی در تاسوعا و شب عاشورا در بیش از یک هزار حسینیه استان یزد +فیلم

یزد- ایرنا- آیین عزاداری تاسوعا و شب عاشورای حسینی(ع) دوشنبه شب با حضور گسترده مردم و هیات‌های مذهبی در بیش از یک هزار تکیه و حسینیه در استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین‌های معنوی که همراه با حضور گسترده سوگواران سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) برگزار شد ابتدا هیات‌های عزاداری به صورت سنتی در سطح محلات مختلف به عزاداری پرداختند.

در اکثر مجالس روحانیان و استادان حوزه و دانشگاه و کارشناسان فرهنگی و مذهبی در خصوص فلسفه قیام حضرت امام‌حسین (ع) سخنرانی کردند و تداوم این مسیر را برای رسیدن به عزت و سعادت به خصوص توسط نسل جوان خواستار شدند.

همچنین در اکثر حسینیه‌ها و تکایای ۱۲ شهرستان استان یزد برنامه‌های خاص و سنتی تاسوعا و شب عاشورای حسینی به خصوص جوش دوره و علم برداری همراه با عزاداری و مرثیه خوانی برگزار شد.

بر اساس یک سنت دیرینه همه ساله در ایام محرم به خصوص در روز تاسوعای حسینی برنامه‌های مختلف به خصوص آیین کهن پرسه‌زنی، جوش دوره و عزاداری دسته سقاها با حضور مردم در سطح شهرهای مختلف توسط عاشقان حضرت امام‌حسین(ع) برگزار می‌شود.

آیین‌های عزاداری مردم مومن و ولایتمدار استان یزد در روز عاشورا با حضور گسترده مردم عزادار و همراهی هیات‌ها در محلات و مناطق مختلف ادامه دارد.

استان یزد ۲ هزار هیات عزاداری دارد و این استان به حسینیه ایران شهرت یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha