۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85540863
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

از ماجرای مرموز قتل در هتل بانکوک چه می‌دانیم

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85540863
از ماجرای مرموز قتل در هتل بانکوک چه می‌دانیم

تهران- ایرنا- در پی کشف ۶ جسد در یکی از اتاق‌های هتل لوکس بانکوک، تحقیقات آغاز شده است؛ پلیس تایلند احتمال تیراندازی را رد کرده و برای علت مرگ، احتمال مسمومیت را مطرح می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کانال خبری آسیا، کشف اجساد ۶ گردشگر روز گذشته (سه‌شنبه) در رسانه‌ها خبری شد و یک رسانه تایلندی علت مرگ را تیراندازی اعلام کرد. انتشار این خبر سوالات و شبهات زیادی را متوجه هتل لوکس تایلندی کرد. اما پلیس تایلند این ادعا را رد و علت مرگ را مسمومیت اعلام کرده است، اما از ماجرای این قتل مرموز چه می‌دانیم؟

به گفته تیتی سانگ وانگ رئیس پلیس بانکوک این ۶ گردشگر، دو دفعه به صورت جداگانه در روز های شنبه و یکشنبه وارد هتل بزرگ «هایت اراوان» در بانکوک شدند. سه مرد و سه زن در اتاق های جداگانه ساکن شدند: ۴ نفر در طبقه هفتم و یک نفر در طبقه پنجم.

مهمانان طبقه هفتم قرار بود روز دوشنبه (۲۵ تیر) اتاق های خود را خالی کنند و زمان تخلیه اتاق طبقه پنجم نیز برای بعد از ظهر روز گذشته پیش‌بینی شده بود اما این اتفاق نیافتاد. کارکنان هتل ۶ جسد را در طبقه پنجم هتل پیدا کردند. طبق آمار به دست آمده شخص هفتمی نیز در لیست رزرو وجود داشته که مقامات تایلند به دنبال وی هستند.

از ماجرای مرموز قتل در هتل بانکوک چه می‌دانیم

از مقتولان و محل جنایت چه اطلاعاتی در دست است؟

هر ۶ نفر شهروند ویتنامی بودند و ۲ نفر آنها دورگه آمریکایی بودند. جوان‌ترین آن‌ها ۳۷ سال سن داشت و مسن‌ترین آن‌ها ۵۶ ساله بود.

نفر هفتم که هنوز پیدا نشده نیز احتمالا ملیت ویتنامی داشته است.

به گفته رئیس پلیس بانکوک، چهار جسد در اتاق نشیمن و ۲ جنازه دیگر نیز در اتاق خواب پیدا شد. طبق گفته پلیس مواد مشکوکی در لیوان‌ها کشف شده است. بیشتر بشقاب‌های غذا دست نخورده باقی مانده بود.

به گفته مسئولان رسیدگی به پرونده، زمانی که این ۶ نفر برای آخرین بار دیده شده اند، مشخص نیست. چمدان های آنها بسته شده و آماده در نزدیکی در ورودی پیدا شده است.

از ماجرای مرموز قتل در هتل بانکوک چه می‌دانیم

محور تحقیقات پلیس بانکوک چیست؟

به گفته مقامات، هیچ نشانی از درگیری در محل حادثه کشف نشده و از آنجا درب از داخل قفل بوده، فرضیه سرقت نیز مطرح نیست.

به گفته نخست وزیر تایلند اولین حدس و گمان ها بر اساس کالبد شکافی ها می‌تواند به چیزی که این ۶ نفر خورده اند، مرتبط باشد.

به گفته وی: احتمال دارد که از زمان مرگ این ۶ نفر ۲۴ ساعت گذشته باشد.

رئیس پلیس تایلند بدون توضیحی احتمال خودکشی را رد کرده و گفته است: این مساله واضح است که آن‌ها خودکشی نکرده‌اند، بلکه به قتل رسیده‌اند.

وی افزود: با توجه به این که نشانه ای از درگیری و آسیب دیدگی وجود ندارد احتمال اینکه مساله مربوط به خود افراد باشد نیز وجود دارد.

وی همچنین گفت: نتایج کالبد شکافی باید نشان دهد که آیا ۶ نفر دچار مسمومیت شدند یا خیر.

آنوتین چارنوویکول وزیر کشور تایلند در مصاحبه با کانال خبری آسیا در حالی که تاکید کرد تایلند کشوری امن برای توریست هاست گفت: تصور نمی‌کند که این اقدام یک عمل تروریستی یا جرم سازمان یافته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha