تغذیه گیاهی از طریق محلول پاشی در ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع قم انجام می‌شود

قم - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سالجاری برنامه تغذیه گیاهی از طریق محلول پاشی مزارع غلات همزمان با مبارزه بر علیه آفات و بیماری‌ها در سطح ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام می‌شود.

رضا لطیفی زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: در همین رابطه برای موفقیت اجرای برنامه یاد شده، شبکه مراقبت در مناطق مختلف با حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم تشکیل و ضمن ارائه نکات آموزشی مورد نیاز، توصیه‌های فنی لازم نیز به کشاورزان و بهره‌برداران استان انجام شده‌است.

وی افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان از مهمترین نتایج اجرای همزمان عملیات محلول پاشی برای تغذیه گیاه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در کنار هم است؛ این روش طی سال‌های اخیر مورد استقبال کشاورزان استان قرار گرفته است و سال گذشته محلول پاشی برای تغذیه گیاهی و مبارزه با آفات در ۱۱ هزار و ۳۴۵ هکتار از مزارع قم صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع ترویجی و آموزشی برای همراه ساختن هرچه بیشتر کشاورزان استان با روش‌های جدید تغذیه گیاهی و مبارزه با آفات و بیماری‌ها از جمله سیاست‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم است و در این راستا شاهد همکاری خوب بهره‌برداران هستیم.

۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha