۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85540952
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گردشگران و عکاسان ۱۰ کشور در مراسم عزاداری زنجان حضور یافتند

زنجان - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: گردشگران و عکاسان ۱۸ استان و ۱۰ کشور در مراسم عزاداری استان شرکت کردند.

به‌گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی زنجان، داود آبیان روز چهارشنبه با بیان اینکه هرساله استان زنجان پذیرای گردشگران و عکاسان خارجی در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای زنجان است، افزود: طبق سال های گذشته برای حضور گردشگران و عکاسان خارجی در برخی حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سطح استان برنامه‌ریزی شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز گردشگران مذهبی در قالب تورهایی در مراسم‌هایی چون روضه، سینه‌زنی، پخت آش نذری، نخل‌برداری و آیین تعزیه حضور پیدا کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: بر این اساس ۱۰ کشور شامل لبنان، عراق، بحرین، امارات، ترکیه، افغانستان، پاکستان، یمن، هندوستان و عربستان و ۱۸ استان شامل زنجان، فارس، آذربایجان‌های غربی و شرقی، گیلان، ایلام، اردبیل، تهران، قزوین، خراسان رضوی، گلستان، مرکزی، کرمانشاه، همدان و البرز، کردستان، مازندران و چهارمحال و بختیاری در این رویداد ها شرکت کردند.

آبیان افزود: تمام گردشگران داخلی و خارجی بعد از حضور در مراسم با عزاداری تاسوعا و عاشورای زنجان آشنا شدند و سفیران بالقوه برای فرهنگ تاسوعا و عاشورای حسینی خواهند بود.

۲ شیء تاریخی به یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی زنجان اهدا شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان زنجان گفت:یک دوستدار میراث‌ فرهنگی در استان، ۲ عدد ظرف سفال تاریخی مربوط به عصر آهن را به یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان اهدا کرد.

سرهنگ ناصر حبیبیان افزود: در پی آموزش و فرهنگ‌سازی در جوامع بومی و محلی بر اهمیت حفظ و حراست از میراث‌ فرهنگی و تاریخی منطقه و تاثیر آن بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ۲ عدد ظرف سفال تاریخی توسط سید افضل احمدی از اساتید دانشگاه آزاد زنجان به صورت داوطلبانه به پایگاه حفاظتی یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی اهدا شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان زنجان افزود: به دنبال کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی زنجان، اصالت تمام اشیای اهدا شده تایید و قدمت آنها، به دوره عصر آهن تخمین زده شد.

این مسوول خاطر نشان کرد: آموزش جوامع محلی و بومی و فرهنگ‌سازی در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی با یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی در حفظ مواریث فرهنگی کشور و حراست از کیان این مرز و بوم از تاثیر بسزا و اهمیت بالایی برخوردار است.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha