تصویر ارایه شده از ایران در دنیا، غیر منصفانه و ناعادلانه است

زنجان - ایرنا - معاون مدیرکل فرهنگی وزارت امور خارجه گفت: تصویری که مغرضانه از ایران در دنیا درست کرده‌اند غیر منصفانه و ناعادلانه است و باید برای اصلاح آن تلاش کنیم.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نوریان روز شنبه در آیین اختتامیه دومین آفرینواره فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان با بیان اینکه ما در حوزه دیپلماسی عمومی در ارتباط با تصویر جمهوری اسلامی در جهان کار می کنیم، افزود: با وجود دهه ها اسلام هراسی و شیعه هراسی ولی اکنون دنیا تشنه شناخت مبانی اسلام و شیعه است که یکی از مصادیق آن برگزاری اجتماعات و مراسم عزاداری در اقصی نقاط دنیاست.
وی ادامه داد: ابتکار برگزاری آفرینواره فیلم و عکس «راوی عشق» در همین راستاست و امیدواریم از روزهای بعد جنبه بین المللی این رویداد بیش از پیش تقویت شود.
نوریان به تاثیر هنر و جلوه‌های ویژه در انعکاس رویدادها اشاره کرد و افزود: نقش هنرمندان در این زمینه بسیار مهم و برجسته است.
وی به ظرفیت فرهنگی و دینی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این ویژگی زمینه برگزاری رویدادهایی مثل آفرینواره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» را در این استان فراهم کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم به راه اندازی قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: حاصل برنامه ها و مصوبات این قرارگاه پیشنهاد و تصویب چند طرح بود که یکی از این موارد، آفرینواره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان است.
اصغر حاج علی اکبری اظهار داشت: ما توانستیم این رویداد را در استان با همکاری دستگاه های مختلف با ویژگی های منحصر به فرد به سرانجام برسانیم.
علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه این روزها زنجان قلب تپنده عالم تشیع است، گفت: اتفاقات فرهنگی بی نظیری همچون مراسم عزاداری یوم العباس(ع) و یوم الزینب(س) در این ایام در زنجان برگزار شد که ثبت و اطلاع رسانی این اتفاقات نقش مهمی در اثرگذاری این رویدادها دارد.

برگزیدگان بخش فیلم دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق»

در ادامه مراسم از برگزیدگان این آفرینواره به شرح ذیل تجلیل شد.
رتبه اول: اثر «یا حسین » از مرتضی آقاجانی از زنجان
رتبه دوم: اثر « نظر به نذر » از محمد کدخدازاده از استان قم
رتبه سوم: اثر پیرغلام از سیدحمید کرمانی از زنجان

شایستگان تقدیر:
مهسا باقری برای فیلم «زن و محرم» از زنجان
داور علائی برای فیلم «زینب» از اردبیل
حسین نجفی برای فیلم «خادم» از استان زنجان

برگزیدگان بخش عکس موبایلی:
زینب کریمی، میثم یعقوبی، معصومه عبدی، جاوید خدمتی، مهسا باقری، قدیر وقاری، سکینه محمدی، بهرام بیات، بابک کنعانی و امیرحسین تاران

در بخش عکاسی حرفه ای:

شایستگان تقدیر:
ساسان جوادنیا از گیلان
عادل عزیزی از استان مرکزی
آرین بهمنی از زنجان

رتبه اول: فرامرز عامل بردبار از خراسان رضوی

رتبه دوم: حسین جلیل خانی از زنجان

رتبه سوم: امین رحمانی از قزوین

دومین آفرین‌واره راوی عشق در زنجان از ۲۳ تا ۳۰ تیر برگزار می‌شود و شامل بخش فیلم و عکس است که در حوزه فیلم مستند و داستانی و در عکس هم در دو قسمت دوربین های حرفه ای و پویش مردمی با تلفن همراه را شامل می شود.
آفرین‌واره راوی عشق با مشارکت ۲ پایگاه مهم مذهبی استان شامل حسینیه و زینبیه اعظم زنجان برگزار شده است
سال گذشته اولین سوگواره ملی راوی عشق در سطح ملی برگزار شد و امسال با پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت بین المللی برگزار شد.
۱۳ عکاس از ۱۰ کشور و در مجموع ۷۸ عکاس در بخش های مختلف در این آفرینواره شرکت کرده و جلوه های ویژه محرم زنجان را پوشش دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha