۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85540954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقرار هوای گرم در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم استقرار هوای گرم در این استان خبر داد و گفت: دما تا هفته آینده نوسان قابل توجهی در استان نخواهد داشت و توده هوای گرم همچنان حاکم است.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا اواسط هفته آینده پدیده جوی غالبی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود و آسمان استان صاف و آفتابی خواهد بود و در بعدازظهرها وزش باد شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگرچه در روزهای جمعه و شنبه در طی روز کمی دما کاهش خواهد داشت اما این کاهش آنچنان محسوس نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان و مراکز استان‌های کشور گزارش و بازفت با بیشینه دمای۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان اعلام شد.

نوروزی در ادامه با اشاره به تداوم روند خشکسالی در استان در سال زراعی جاری، اظهار داشت: بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۳ تیر در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۰۵ میلیمتر معادل ۱۶ درصد کمبود دارد.

وی یادآور شد: استان با این میزان کاهش بارش در ردیف دوم استان‌های خشک و کم‌بارش کشور در سال زراعی جاری قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد. وجود کوه‌های مرتفع و برفگیر همچون زردکوه، سبزکوه، هفت‌چشمه، کوه کلار، هزار دره، سفیدکوه، جهانبین و کوه ریگ از عوامل مهم در تعدیل آب و هوا و همچنین به وجود آمدن چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و جاذبه‌های مهم گردشگری در این استان است.

با این وجود در تابستان امسال میانگین دما در این استان حدود ۱.۵(یک و نیم) درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha