۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85541195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره‌جنوبی مدعی افزایش مین‌گذاری کره‌شمالی در مرز شد

تهران- ایرنا- ارتش کره‌جنوبی مدعی است که باوجود حوادث ناشی از انفجار مین در مرز با کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ اقدام به افزایش مین‌گذاری و ساخت دیوار مرزی کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «دودیسکورس» (Devdiscourse)، ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه ادعا کرد که سربازان کره شمالی علیرغم حوادث متعدد، در حال نصب مین، موانع و ایجاد زمین‌های بایر در امتداد خط مقدم هستند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش (JCS)، این کار به شدت ادامه دارد و انفجار حدود ۱۰ مین زمینی و بیماری‌های ناشی از گرما، منجر به تلفات متعدد شده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که سربازان زن نیز برای انجام وظیفه در مناطق خاصی مستقر شده‌اند.

شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی در جلسه‌ای با موضوع اقدام‌های این کشور، خاطرنشان کرد که ارتش با بحران پیچیده‌ای مواجه است که با بلایای طبیعی غیرقابل پیش بینی تشدید شده است.

بارش شدید باران در روز چهارشنبه سئول و مناطق اطراف آن را درنوردید و در کره شمالی نیز بارش باران پیش بینی می‌شود. به گفته اداره هواشناسی کره، ارتش سئول در حال آماده شدن برای احتمال رهاسازی غافلگیرکننده آب سد توسط پیونگ یانگ در طول بارندگی شدید است.

ارتش کره جنوبی همچنین در حال آماده شدن برای احتمال فرار سربازان کره شمالی به علت شرایط بد کاری و عبور آنها از خط مرزی نظامی (MDL) در حین کار است. ماه گذشته، ارتش کره جنوبی پس از عبور چند سرباز کره شمالی از مرز، تیرهای هشدار شلیک کرد که منجر به عقب نشینی آنها شد.

اگرچه از زمان آتش بس جنگ کره در سال ۱۹۵۳ گاه درگیری‌های مرگبار بین دو کشور رخ داده است اما تحولات اخیر نشان دهنده افزایش کم سابقه فعالیت‌های نزدیک به منطقه غیرنظامی کره (DMZ) است.

اواخر ماه گذشته تعدادی از سربازان کره‌شمالی در اثر برخورد با مین در مرز با همسایه جنوبی مجروح شدند.

سامانه پخش‌رسانه‌ای کره (KBS) گزارش داد که چندین سرباز کره شمالی در ماه‌های اخیر در حین کار در امتداد بخش شمالی منطقه غیرنظامی بر اثر انفجار مین‌های زمینی و شرایط آب و هوایی کشته یا مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha