۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85541312
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان «ششتمد» خراسان بلدرچین هدیه می‌گیرند

سبزوار- ایرنا - مدیر آموزش و پرورش ششتمد گفت: دانش‌آموزان این شهرستان غربی خراسان رضوی، به جای کارت هدیه و نوشت‌افزار، بلدرچین هدیه خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، خداداد فروزنده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برخی ابتکارات اداره متبوع خود در ساحت تربیت اقتصادی که با رویکردهای خلاقانه و حمایت از تولید صورت گرفته است، اقداماتی چون فراهم ساختن زمینه پرورش بلدرچین و ایجاد گلخانه در فضای مدارس این شهرستان را از جمله طرح های مورد نظر برشمرد.

وی افزود: یکی از این اقدامات راه اندازی یک دستگاه جوجه‌کشی بلدرچین بوده است که پس از حدود ۱۷ روز جوجه ها سر از تخم درآورده‌اند.

فروزنده اظهار کرد: این طرح همزمان با اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در ششتمد در حال انجام است که برای تشویق دانش آموزان، به جای اهدای نوشت افزار و کارت هدیه، می‌توان به آن‌ها بلدرچین هدیه داد.

مدیر آموزش و پرورش ششتمد گفت: تخم و گوشت بلدرچین، مقوی و دارای خواص زیاد است و در عین حال با توجه به اینکه در دوره کوتاهی پرورش یافته و با وجود ضریب تبدیل غذایی مطلوب، نیاز به فضای اندکی برای پرورش دارد و این از مزایای پرورش بلدرچین محسوب می شود.

وی با اشاره به برخی مفاد ساحت اقتصادی سند تحول آموزش و پرورش، افزود: درک و فهم مسائل اقتصادی و مهارت حرفه‌ای، التزام به اخلاق حرفه‌ای، توان کارآفرینی پرهیز از بطالت و بیکاری، رعایت بهره‌وری و تلاش برای حفظ و توسعۀ ثروت، اهتمام به بسط عدالت اقتصادی و مراعات قوانین کسب و کار از جمله مفاد این سند است.

شهرستان ۲۴ هزار نفری ششتمد چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha