یاری: حضور ۱۱ تیم در لیگ برتر کشتی قطعی شده است

تهران- ایرنا- رییس سازمان لیگ برتر فدراسیون کشتی اعلام کرد: تاکنون ۱۱ تیم کشتی آزاد و فرنگی برای شرکت در لیگ برتر حضورشان را قطعی کرده‌اند.

حمید یاری در گفت‌وگو با ایرنا به برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی اشاره کرد و توضیح داد: سازمان لیگ کشتی در بخش‌نامه‌ای زمان بندی ثبت نام حضور تیم‌های لیگ برتری در فصل جدید را اعلام کرد که تاکنون تیم‌های بانک شهر، دانشگاه آزاد اسلامی بابل، ستاره‌گان ساری، صنایع غذایی معینی‌پور، پانلای میهن و ساپیا در کشتی آزاد و دانشگاه آزاد اسلامی قم، رعد پدافند ارتش، نفت و گاز زاگرس، شهرداری مسجد سلیمان و آلینوس میهن در کشتی فرنگی حضورشان را در فصل جدید قطعی کرده‌اند.

وی ادامه داد: ثبت نام تیم‌ها درحالی از ۱۶ تا ۳۰تیرماه ادامه دارد که طبق پیش‌بینی‌ها رقابت‌های لیگ برتر با حضور حداقل ۸ تا ۱۰تیم در بخش آزاد و فرنگی برگزار خواهد شد. طبق زمان بندی موجود قرعه‌کشی این مسابقات دهه اول مرداد با حضور نماینده تیم‌های لیگ برتری برگزارمی‌شود.

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: لیگ برتر امسال از اواسط شهریور ماه کارش را آغاز می‌کند و طبق زمانی بندی موجود دیدار فینال و رده بندی آن اوایل آذرماه برگزار خواهد شد. در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها تیم‌ها در دو جدول ۴ یا ۵ تیمی به صورت رفت و برگشت رقابت دارند که در نهایت پس از مشخص شدن تیم‌های برتر گروه‌ها، دیدارها به صورت متمرکز و به صورت ضربدری در یک روز پیگیری می‌شود.

یاری یادآور شد: طبق آیین‌نامه هر تیم مجاز است فقط با ۲ کشتی‌گیر ملی پوش را برمبنای آخرین نفرات شرکت کننده در رقابت‌های المپیک (۲۰۲۴ پاریس) و نیز ۲ کشتی‌گیر خارجی عنوان‌دار (قاره‌ای و جهانی) قرارداد ثبت کنند. البته با توجه به محدود بودن نفرات ملی‌پوش( ۱۱ المپین)، در صورتی که تیم‌ها نتوانند نفرات خود را جذب کنند طبق شرایط و مقررات موجود جذب سه کشتی‌گیر خارجی برای آنها فراهم شده است اما نباید بیشتر از چهار نفر(ملی‌پوش و خارجی) در هر دیدار استفاده کنند.

وی این را هم گفت: بانک شهر اولین تیمی بود که پیش از آغاز این مسابقات اقدام به ثبت قرارداد ۷ کشتی‌گیر خود در سازمان لیگ فدراسیون داشته است.

رییس سازمان لیگ کشتی گفت: با توجه به آیین نامه گذشته تیم‌های حاضر در لیگ می‌توانستند با ۲۵ کشتی‌گیر قرار داد امضا کنند ولی با اصلاح آیین‌نامه این تعداد به ۳۰ نفر افزایش یافته است. در لیگ کشتی سال ۱۴۰۳ مشکلاتی در خصوص عدم پرداختی از سوی باشگاه‌ها و مباحث انضباطی نبودیم که نشان از کم تنش بودن مسابقات را خواهد داشت.

یاری در خصوص اینکه لیگ کشتی در چند سال اخیر دو قطبی برگزار شده است پاسخ داد: با تشویق اسپانسرها برای حمایت از این رشته، شاهد چنین رخدادی در لیگ امسال نخواهیم بود، امیدواریم امسال حساسیت رقابت‌ها به اوج خود برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha