پاکستان سرپرست سفارت افغانستان را احضار کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - بن بست در روابط پر فراز و نشیب اسلام‌آباد و کابل بر سر چالش تروریسم همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین مورد از این اختلافات، وزارت امور خارجه پاکستان در ارتباط با حمله اخیر طالبان پاکستانی به یک پادگان نظامی در ایالت خیبرپختونخوا، سرپرست سفارت افغانستان را احضار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، اسلام‌آباد مدعی طراحی حمله روز ۲۵ تیر به پادگان نظامی این کشور توسط عناصر تروریستی وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستان مستقر در افغانستان است و در اعتراض به آن سرپرست سفارت این کشور در اسلام‌آباد را امروز به وزارت خارجه احضار کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: پاکستان در اعتراض شدید به حمله تروریستی روز دوشنبه به پادگان نظامی در شهر «بَنو» که منجر به جان باختن هشت نفر از نیروهای ارتش شد، سرپرست سفارت افغانستان را احضار و این حادثه را قویا محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه افزوده شد: حمله تروریستی به پادگان ارتش پاکستان توسط شاخه «حافظ گل بهادر» زیرمجموعه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مستقر در افغانستان انجام شده است. این عناصر تروریستی مسوول کشته شدن صدها غیرنظامی و انتظامی در حملات متعدد در داخل پاکستان هستند.

پاکستان از حکومت موقت افغانستان خواست تا بار دیگر و به طور کامل درباره ماهیت این حادثه تحقیق و اقدامات فوری، قوی و موثر را علیه عاملان آن اتخاذ کند. اسلام‌آباد همچنین از کابل خواست تا از تکرار چنین حملاتی علیه پاکستان از خاک افغانستان جلوگیری کند.

پاکستان نگرانی جدی خود را در مورد حضور گروه های تروریستی در داخل افغانستان که همچنان امنیت پاکستان را تهدید می کند، تجدید کرد و معتقد است که چنین حوادثی برخلاف روح روابط بین دو کشور برادر است.

براساس این گزارش، ارتش پاکستان روز گذشته اعلام کرد که در پی تلاش گروهی از تروریست‌های طالبان پاکستانی برای حمله به یک پادگان نظامی در شمال غرب این کشور، هشت نفر از نیروهای ارتش جان باختند و ۱۰ نفر از مهاجمان نیز کشته شدند.

تروریسم همچنان عامل اساسی در روابط پرفراز و نشیب پاکستان و افغانستان محسوب می‌شود و هر دو همسایه طی دو سال اخیر شاهد روابط پرتنش با یکدیگر هستند. اسلام‌آباد همسایه غربی خود افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم متهم می‌کند البته این ادعا از سوی کابل رد شده و آنان از پاکستان می‌خواهند تا به جای سرزنش همسایگان به فکر حل مشکلات خود در داخل باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha