مسئول بسیج دانشجویی کشور: پیشرفت ایران، آرمان بسیج دانشجویی در دهه نخست ۱۴۰۰ است

شیراز - ایرنا - مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به برخی از آرمان‌های بسیج دانشجویی در بیش از ۳۰ ساله گذشته، گفت: جریان بسیج دانشجویی در دهه نخست ۱۴۰۰ مفهوم پیشرفت ایران را به عنوان آرمان خود دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی قاسمی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارف رئیس ناحیه بسیج دانشجویی فارس، اظهار کرد: بسیج دانشجو و طلبه از سال‌های نخست دهه هفتاد که در بیشتر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تشکیل شد، تا کنون فرار و فرودهای بسیاری داشته است.

وی افزود: بسیج دانشجویی در ابتدا به صیانت از حاکمیت دینی در مقابل دیدگاهی که دین را امری فردی و جدای از سیاست می‌دانست ایستاد، در دهه هشتاد منطق دفاع از جمهوریت را در دستور کار خود قرار داد و اجازه نداد رای مردم نادیده گرفته شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: این جریان دانشجویی طی دهه ۹۰ مبارزه با فساد را در دستور کار قرار داد و این مهم را به عنوان آرمان دنبال کرد و در در دهه حاضر مفهوم پیشرفت را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه در ۱۳۶۷ به فرمان امام خمینی (ره)، گفت: در همه این سالها، دولت‌های همسو با منطق بسیج دانشجویی و متفاوت از آن، حضور داشتند و جریان دانشجویی با هدف صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و کمک به بدنه کشور به فعالیت خود ادامه داد.

قاسمی گفت: بسیج دانشجویی در همه موضوعات و صحنه ها تلاش کرد؛ هر جا کاری درست انجام شده، تایید کننده و تجلیل کننده بوده و هر جا کاری اشتباه انجام شده، تلاش کرده تا نقش انذار دهنده داشته باشد.

وی اظهار کرد: به فرموده امام خمینی (ره)، بسیج دانشج و طلبه، یکی از ضروری ترین بخش‌های بسیج است و مسائل اعتقادی بسیج و تلاش برای ممانعت از نفوذ دشمن در این بدنه، به عهده این فرزندان انقلابی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: امام خمینی (ره) در هنگام تشکیل بسیج دانشجویی از این فرزندان انقلابی خود خواسته تا به فکر بسیج جهانی اسلام باشند.

قاسمی ادامه داد: همه داشته بسیج دانشجویی، دانشجویانی است که به صورت اعتقادی، با همه توان و تلاش خود از سنگر دانشگاه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی افزود: ثروت این جریان دانشجویی ساخت انسان‌هایی است که بار مسئولیت را به دوش می کشند، دغدغه مندانه آن دنبال می‌کنند و در میدان های مختلف نقش آفرین هستند و ثمرات آن را در بخش‌های و دستگاه های مختلف دیده ایم.

قاسمی خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: اگر جایی در مدیریت کشور دچار مشکل هستیم، ما قبل از اینکه این خلل را متوجه دیگران بدانیم متوجه خود می دانیم چرا که ما باید خوب تربیت شویم و ناظر به مسائل مردم باشیم و آن را حل کنیم.

وی بیان کرد: اگر میان جریان دانشجویی و مردم فاصله است و آرمان‌ها بسیج دانشجویی از سوی مردم دنبال نمی شود، باید علت را خودمان جست و جو کنیم؛ چرا که به اندازه‌ای که نقش آفرین و تعریف کننده فضا باشیم می توانیم مردم را با خود همراه کنیم و تجربه نیز این را اثبات کرده است.

وی ضمن قدردانی از ۲ دهه تلاش‌های سعید یوسفی به عنوان رئیس ناحیه بسیج دانشجویی فارس بیان کرد: وی از سرمایه‌های بسیج دانشجویی بود که همواره در تصمیمات ناحیه های مختلف دانشجویی مورد مشورت قرار می‌گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی کشور: پیشرفت ایران، آرمان بسیج دانشجویی در دهه نخست ۱۴۰۰ است

دانشجویان دشمن‌شناس باشند

فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه این آیین گفتدانشجویان باید روحیه استکبارستیزی داشته باشند، دشمن را به خوبی بشناسند و راه‌های مقابله با آن را شناسایی کنند.

سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی اظهار کرد: زمینه سازی و کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تحکیم و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبیین و توسعه فرهنگ اسلامی در دانشگاه ها از وظایف مهم بسیج دانشجویی است.

مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اظهار کرد: بسیج دانشجویی باید تشکیلات تربیتی، به گونه‌ای باشد که بتواند زمینه حضور هر دانشجویی با هر سلیقه‌ای را فراهم کند و جایگاهی برای تربیت انسان‌هایی موحد، متفکر، آرمان‌خواه باشد.

عباس توانا گفت: بسیج دانشجویی فارس به دنبال هویت آفرینی به مسئول بسیج دانشکده، پایگاه و خوابگاه است و افزایش نشاط سیاسی در میان دانشجویان را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه داریم عرصه‌های جدید نقش آفرین را تعریف کنیم تا هر دانشجو با استفاده از رشته خود از انقلاب اسلامی دفاع کند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: ایجاد فضای گفت و گوی صمیمانه بین دانشجویان و امیدآفرینی در میان این قشر را دنبال می‌کنیم.

در این آیین، از تلاش‌های چندین ساله سعید یوسفی مسئول پیشین ناحیه بسیج دانشجویی فارس قدردانی و عباس توانا به عنوان مسئول این ناحیه بسیج معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha