نماینده مردم اراک: رفع خلاء‌های قانونی مرتبط با تشکل‌های مردمی در دستور کار جدی است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: خلاء‌های قانونی مرتبط با تشکل‌های مردمی وجود دارد که بر حسب وظیفه، رفع آنها در دستور کار است و با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد جمالیان عصر چهارشنبه در نشست با تشکل‌های مردم نهاد استان مرکزی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک، افزود: برخی از خلاء‌ها در سطح ملی و برخی استانی است.

وی با بیان اهمیت جایگاه تشکل‌های مردم نهاد، عنوان کرد: نقش تشکل‌های مردمی در تمام کشورهای توسعه یافته بسیار پررنگ است و تجربه این کشورها نشان داده که سمن‌ها بسیار اثرگذارند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قدرت تشکل‌های مردمی در راستای اهداف به کار گرفته شود، اتفاقات خوبی رخ می دهد.

وی بیان کرد: دولت چهاردهم تاکید ویژه بر اجرای برنامه پنج ساله هفتم دارد.

جمالیان اظهار کرد: نقش سمن‌ها در امور مختلف مهم است و باید تبادل افکار در معضلات و مشکلات برنامه پنج ساله هفتم با این قشر صورت گیرد.

وی یادآور شد: زمانیکه مجلس دوازدهم شروع به کار کرد، برنامه پنج ساله هفتم تصویب شده بود و الان باید با زحمت فراوان تبصره‌هایی را به آن اضافه کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: تشکل‌های مردم نهاد استان مرکزی گله‌مندی‌هایی دارند که بیشترین آنها مربوط به دیده نشدن این قشر از سوی مدیریت استان و برگزار نشدن جلسات مناسب است.

جمالیان گفت: عدم همکاری مناسب مدیران دستگاه‌های اجرایی با تشکل‌های مردم نهاد و نداشتن مکان برای فعالیت تشکل‌های مردمی، از دیگر گله‌مندی‌های این قشر است.

وی تصریح کرد: جای تاسف دارد که مکان برخی از تشکل‌های مردمی این استان نیز از آنها گرفته شده و انتظار است استاندار مرکزی به فوریت و شخصا در این راستا ورود پیدا کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکل‌های زیست محیطی استان مرکزی گله‌مندی‌هایی هم از برنامه پنج ساله هفتم دارند که آنگونه و باید و شایسته به محیط زیست پرداخته نشده، البته در صفحه ۴۴ و ۴۵ مواردی گفته شده است.

جمالیان عنوان کرد: تشکل‌های زیست محیطی استان مرکزی گله‌مندی‌های زیادی از مازوت‌سوزی نیروگاه شازند دارند و معتقدند باید با روش‌های اجرایی قاطع‌تری پیش رود.

وی تصریح کرد: تشکل‌های زیست محیطی استان مرکزی معتقدند که قطع مازوت سوزی تنها راه برون رفت از این معضل است و راه‌های مطالعاتی دیگر تاثیر مناسب را ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بالابردن بهره‌وری از دیگر نظرات تشکل‌های زیست‌محیطی استان در خصوص نیروگاه حرارتی شازند است.

جمالیان گفت: نیروگاه شازند هم‌اکنون ۳۰ و به گفته مدیران تا ۳۵ درصد بهره‌وری دارد که طبق برنامه پنجم هفت ساله باید به ۴۵ درصد برسد.

وی بیان کرد: با توجه به قدیمی و مستهلک بودن نیروگاه شازند، می‌طلبد نیروگاه جدید، در مکان جدید ایجاد شود و برای هر طرح توسعه باید مسایل زیست محیطی دیده شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکید بر ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر و یا مصرف سوخت بدون مازوت و غیرآلاینده است.

تشکل‌های زیست محیطی استان مرکزی در این نشست مسایل و مشکلات خود را در بخش‌های مختلف مطرح کردند و مقرر شد طی یک هفته آتی کارگروه تشکل‌های مردم نهاد این استان تشکیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha