استاندار گیلان: حمایت از شالیکاران با تنظیم بازار برنج تداوم می‌یابد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به نگاه حمایتی شهید جمهور به شالیکاران گفت: حمایت از کشاورزان با تمام توان انجام می‌گیرد، بازار برنج را تنظیم خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم برداشت مکانیزه و دستی برنج در شهرستان رودسر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید کنندگان و برنجکاران هیچ گونه ثبت سفارش جدید برنج صورت نگرفته است اظهار کرد: رئیس جمهور در آخرین سفر خود به مازندران به این موضوع تاکید کردند که میزان مصرف برنج با مقدار تولید این محصول تنظیم شود و آنوقت مقدار مورد نیاز وارد شود.

وی بیان کرد: در راستای تاکید رئیس جمهور شهید میزان تولید برنج در سال جاری در دست محاسبه بوده ضمن اینکه مقدار سرانه مصرف هم مشخص است، به این ترتیب به اندازه نیاز کشور ثبت سفارش صورت می‌گیرد و بعد از سه ماه از آخرین برداشت برنج (شهریور) در آذر ماه میزان تولید مشخص خواهد شد و پس از عرضه و فروش برنج توسط شالیکاران به بازار، آنچه که مورد نیازست وارد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تولید تقریبا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در کشور افزود: برآوردها بیانگر این است که حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن برنج باید وارد کشور شود به این ترتیب با تمام توان از کشاورزان حمایت خواهیم کرد و خسارت سال گذشته بسیاری از کشاورزان جبران خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری با بارش‌های به موقع و مدیریت خوب مزرعه از سوی برنجکاران، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای گیلان برداشت شود.

استاندار گیلان: حمایت از شالیکاران با تنظیم بازار برنج تداوم می‌یابد

نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور امروز (چهارشنبه) با حضور استاندار گیلان در روستای خلیفه محله شهرستان رودسر آغاز شد.

بر اساس آخرین آمارها، گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند؛ برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha