ابلاغ ۶۹ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در هشترود

مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود گفت: ۶۹ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابلاغ شد و علاوه بر آن برخی دیگر از نهادها از جمله بنیاد علوی نیز برای مشاغل خانگی تسهیلات اعطا می‌کند. 

به گزارش ایرنا «فرید قشلاقی» روز پنج‌شنبه در کمیته اشتغال این شهرستان افزود: تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان در سال گذشته حدود۵۰ میلیارد ریال بود و امسال ۱۹ میلیارد ریال افزایش یافته است.

ابلاغ ۶۹ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در هشترود
فرماندار هشترود: مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد است

به گفته وی ادارات جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین زنان سرپرست خانوار بیشترین سهم را از تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری دارند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از بانک‌ها خواست در اعطای تسهیلات، دستور یک ضامن معتبر را در نظر بگیرند و از اخذ ضامن اضافی پرهیز کنند.

ابلاغ ۶۹ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در هشترود
«شهسواری» رفع دغدغه‌های بانکی مردم هشترود را خواستار شد

«فرامرز شهسواری» اضافه کرد: روستاییان برای پیدا کردن ضامن کارمند با مشکل مواجه هستند و سند اراضی و ماشین‌آلات کشاورزی نیز باید به عنوان ضمانت بانکی پذیرقته شود.

وی همچنین بخشودگی و استمهال تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را خواستار شد و اضافه کرد: در صورت استمهال تسهیلات کشاورزی، بهره‌برداران با رغبت بیشتر و بدون دغدغه به کشت و زرع می‌پردازند.

«شهسواری» همچنین ایجاد شعبه برخی از بانک‌ها در شهر «نظرکهریزی» را هم مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم این منطقه برای اخذ تسهیلات مجبور هستند به هشترود تردد کنند.

به گزارش ایرنا دولت سیزدهم در راستای توسعه مشاغل خانگی که در واقع کارگاه‌های اقتصادی خانواده‌محور هستند، حمایت‌هایی را اعمال کرد و در زمینه صدور مجوز مشاغل خانگی نیز بنا بر گفته مسوولان مرتبط رشد ۲۰۲ درصدی حاصل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha