۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85542598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم نهضت مدرسه سازی شهرستان ورامین در دولت سیزدهم

ورامین - ایرنا - نهضت مدرسه سازی در شهرستان وارمین در دولت سیزدهم تداوم داشته و ساخت ۴ مدرسه دیگر و همچنین ساخت مجتمع آموزشی امام حسین(ع) ورامین بعنوان یکی از بزرگترین مجتمع های آموزشی کشور بر ریل توسعه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا ،مجتمع آموزشی امام حسین(ع) ورامین با مساحت ۱۴ هزار مترمربع در محدوده کمربندی جنوبی این شهرستان واقع شده است.

بر اساس گزارش اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین ، عملیات احداث ۴ مدرسه دیگر با پیشرفت حدود ۵۰ درصدی در حال انجام است که تا مهر ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

در حال حاضر ۴ مدرسه با ۱۳۸۰ دانش آموز در این مجتمع فعالیت دارد و با اضافه شدن ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر در شیفت های مختلف و جمعا ۹۶ کلاس درس، بیش از ۳ هزار دانش آموز در این‌مجتمع به تحصیل خواهند پرداخت.

علاوه بر این مدارس، یک مدرسه در حسین آباد دفتری آماده بهره برداری است و یک مدرسه دیگر در کلاته در حال اخذ مجوز های لازم برای ساخت می باشد. همچنین مجوز تخریب و بازسازی دو مدرسه دیگر اخذ شده است.


شهرستان ورامین با تراکم دانش آموزی ۳۲ نفر در هر کلاس با کمبود فضای آموزشی مواجه است، در نتیجه؛ جلسات مستمر آموزش و پرورش با مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره نوسازی استان همچنان ادامه دارد و اهتمام ویژه آموزش و پرورش ورامین بر موضوعِ مهمِ ایجاد فضای آموزشی است.

نهضت آسفالت در مدارس ورامین

تداوم نهضت مدرسه سازی شهرستان ورامین در دولت سیزدهم

در تابستان سال جاری و در راستای پروژه مهر، ۱۶ هزار متر مربع از مدارس ورامین آسفالت شد

با پیگیری های آموزش و پرورش ورامین و مشارکت اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه و نیز هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، اراضی ۸ مدرسه در ورامین به طور کامل آسفالت شد.

هنرستان حر، دبستان طلوع اسلام، دبستان شهیدثانی ۱ و شهید زواره ۲(مشترک)، دبیرستان معصومیه، دبستان تیمسار قرنی، دبیرستان فرزانگان و شهید شیرازی(مشترک)، هنرستان آیت الله خامنه ای و مدرسه استثنایی نور اسلام، از مدارسی بودند که در طرح نهضت آسفالت به طور کامل شامل این خدمات شدند.

نهضت آسفالت مطالبه جدی مدیران مدارس در سالهای اخیر بوده است. آموزش و پرورش ورامین به دفعات طی مکاتبات خود با مراجع مربوطه، خواستار افزایش ظرفیت آسفالت مدارس شهرستان شده است که در نتیجه در تابستان سال جاری با افزایش اعتبارِ آسفالتِ مدارس، این امر به وقوع پیوست. تلاش ها و پیگیری ها برای ارائه این خدمت به سایر مدارس واجد شرایط همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha