جذب ۷۲ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۷۲ درصد تسهیلات بند "الف" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در استان به کارگیری شده و جذب باقیمانده تسهیلات در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز شنبه در جلسه کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه افزود: باید همه تلاش خود را به کار گیریم که ۱۰۰ درصد این تسهیلات را جذب کنیم و در این خصوص برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته‌ است.

وی بیان کرد: برخی بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ عملکرد خوبی داشته‌اند که اقدام آنها قابل تقدیر است، سازمان جهاد کشاورزی و بهزیستی استان نیز ۱۰۰ درصد این تسهیلات را جذب کرده‌ است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۹۴ درصد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۸۲ درصد و کمیته امداد ۸۴ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ استان را جذب کردند.

وی از بانک‌های عامل خواست همراهی بیشتری در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ داشته باشند و ادامه داد: جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در اداره‌ کل راه و شهرسازی ۱۱ درصد و پاک علم و فناوری استان صفر درصد بوده‌ است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این نشست از جذب ۷۲ درصدی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در راستای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید خبر داد و گفت: تاکنون از محل اعتبارات نقدی ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اسناد خزانه ۲ هزار و ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به استان تخصیص یافته است.

مرتضی ذاکریان عنوان کرد: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال تسهیلات تخصیصی استان هشت هزار و ۹۰ میلیارد ریال به طرح‌های مصوب و معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال طرح کمیته استانی تبصره ۱۸ استان مصوب شده است، گفت: از طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها تاکنون ۶ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال برگشت خورده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: دستگاه‌های مربوط برای طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها پیگیری کنند و بانک‌ها نیز در زمینه پرداخت تسهیلات بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

وی گفت: یک ماه دیگر برای جذب تسهیلات بند "الف" تبصره ۱۸ مهلت باقی مانده است که باید تلاش شود مانند سال گذشته جذب ۱۰۰ درصدی را داشته باشیم و از اعتبارات شناور نیز بهره ببریم.

ذاکریان اضافه کرد: در چهاردهمین کمیته استانی بند "الف" تبصره ۱۸ استان ۱۱۴ طرح به مبلغ ۱۱ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال مصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha