۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85543219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرخوش: تجهیزات اسنوکر حرفه‌ای‌های انگلیس در هیچ جای جهان نیست

تهران- ایرنا- بازیکن حرفه‌ای اسنوکر ایران در خصوص نخستین تجربه حضورش در شفیلد انگلستان و در جمع حرفه‌ای‌ها گفت: ابتدا خیلی سخت بود تا خودم را پیدا کنم. تجهیزاتی را که آن‌جا دیدم در هیچ جای دنیا نمی‌توان پیدا کرد.

امیر سرخوش روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عدم کسب نتیجه مورد انتظار در مسابقات قهرمانی آسیا در عربستان اظهار داشت: ایران همیشه روی سکو بوده و تیم کشورمان نیز عناوین زیادی را کسب کرده اما این بار واقعا بازی بدی داشتیم. به تازگی در تور حرفه‌ای وارد شدم و این مسئله هم فشار روانی مضاعفی روی من وارد کرد. البته در بازی اسنوکر شانس و احتمال هم خیلی موثر است و نمی‌توان هر چیزی را پیش‌بینی کرد. از تیم ما فقط تیرداد آزادی‌پور در رقابت‌های زیر ۲۱ سال برنز گرفت و این تنها مدال ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود.

رقابت‌های تیمی اسنوکر قهرمانی سال ۲۰۲۴ آسیا روزهای ۱۱ تا ۱۵ تیر ماه به میزبانی شهر ریاض عربستان برگزار شد و تیم ملی اسنوکر کشورمان با ترکیب امیر سرخوش، علی قره‌گوزلو و آرمان دیناروند در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد که در پایان در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگر کسی را می‌بردم، می‌گفتند که حرفه‌ای هستیم و پیروز شدن مقابل بازیکنان آماتور بدنامی داشت! اگر هم می‌باختیم، فشار روانی روی خودمان بود که وقتی حرفه‌ای هستیم، از یک بازیکن آماتور شکست خوردیم. انگار بردهای‌مان ارزشی نداشت اما همه رقبا برای شکست ما انگیزه داشتند.

قهرمان اسنوکر آسیا با اشاره به حضور حرفه‌ای‌ها در مسابقات آماتور عنوان کرد: در گذشته مجوزی برای حضور بازیکنان آماتور در رقابت‌های حرفه‌ای وجود نداشت اما مدت‌هاست که فدراسیون‌های آماتور و حرفه‌ای با هم به مشکل خوردند و دیگر کاری به حضور ورزشکاران حرفه‌ای در لیگ‌های آماتور ندارند. البته برای حضورمان در مسابقات قهرمانی آسیا از تور جهانی اجازه گرفتم ولی این مسئله اهمیتی هم برایشان نداشت. بازیکنان دیگری مانند ۲ ورزشکار از هنگ‌کنگ و یک ورزشکار اماراتی از تور حرفه‌ای آمده بودند.

وی در مورد اولین حضورش در تور حرفه‌ای‌های اسنوکر گفت: سطح و شکل بازی‌ها در تور حرفه‌ای با چیزی که تا به حال تجربه کردم، خیلی متفاوت است. سبک بازی من در رقابت‌های آماتور خیلی خوب جواب می‌داد ولی دیگر در بین حرفه‌ای‌ها باید روش بازی را تغییر دهم. بسیاری از بازیکنان در تور ‌حرفه‌ای نمی‌مانند و برای این مسئله باید خیلی تلاش کنم تا تثبیت شوم.

سرخوش افزود: در حال حاضر در شفیلد انگلستان ساکن هستم و در همان‌ شهر نیز تمرین می‌کنم. آنجا مهد اسنوکر است و بهترین ورزشکاران نیز در این شهر حضور پیدا می‌کنند. باید انقدر تمرین داشته باشم و تجربه کسب کنم تا به سطح و سبک آن‌ها برسم. با عضویت در تور حرفه‌ای‌ها اقامت دوساله نیز به من تعلق گرفت که اگر از تور خارج شوم، این اقامت نیز پایان می‌یابد.

اسنوکرباز حرفه‌ای ایران در خصوص حضور در جمع حرفه‌ای‌ها گفت: اول که وارد شدم خیلی برایم سخت بود تا خودم را پیدا کنم. روز اول که به سالن شفیلد وارد شدم، به میزها و مدل نور عادت نداشتم. تجهیزاتی را آن‌جا دیدم که شاید هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد. در رقابت اول خوب بازی کردم ولی اولین بار بود و به نظرم مفت باختم. در بازی مقابل بازیکنان حرفه‌ای دیگر جای اشتباه وجود ندارد. خیلی مدل رقابت متفاوت است و فکر می‌کنم با تمام این احوال، خودم را نباختم و به خودم امیدوار شدم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha