ماجرای مظفرالدین‌شاه و فوتوگراف/ تماشاخانه محراب میزبان «ننه دلاور»

تهران- ایرنا- نمایش «جادو خانه» به کارگردانی مهدی کیوان در سالن تئاتر شهرزاد اجرا و همچنین فیلم سینمایی «زندگی ساده آمریکایی» ساخته ایوان مک‌گرگور در فرهنگسرای ارسبان اکران و نقد می‌شود.

به گزارش ایرنا، دو نمایش «جادو خانه» و «ننه دلاور» به ترتیب در سالن تئاتر شهرزاد و تماشاخانه محراب، به روی صحنه می‌روند. همچنین فیلمی به کاگردانی ایوان مکگرگور در فرهنگسرای ارسباران با حضور کوروش جاهد نقد و بررسی می‌شود.

«جادو خانه» در تئاتر شهرزاد می‌آید

نمایش «جادو خانه» به کارگردانی مهدی کیوان امشب در سالن سه شهرزاد خوانش می شود. جادو خانه نوشه اصغر گروسی داستان مظفرالدین شاه قاجار را روایت می‌کند که در بازگشت از فرنگ، دستگاه فوتوگراف را با خود به دربار می آورد و مشغول تدارک، ساخت و رژیستوری فیلمی می‌شود. در همین حین درباریان به تکاپو برای حضور در فیلم می افتند.

مجید باقرانی، میشا جلالی، معصومه حسینی، الهه دارایی، سحر صدرایی، ساسان صالحی راد، احمدرضا عباسی، یاشار فکری، مهدی کیوان، مهرداد مزرعه، مهدی یونسی نقش‌خوان های این اجرا هستند.

تهیه‌کنندگی نمایش‌ جادو خانه را الهام فقانی برعهده دارد و مسئولیت اجرایی بر عهده دل آرام ترکی است. پیش از این الهام فقانی به عنوان دبیر اولین جشنواره نمایش نامه خوانی نقش نقره ای خیال و دل آرام ترکی به عنوان مدیر اجرایی، اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی نقش نقره ای را به صورت تخصصی برگزار کرده اند.

دیگر عوامل نمایش عبارت‌اند از: کاریکاتور پوستر: مجید باقرانی، طراح پوستر: محمد کیوان، طراح لباس: مهدی کیوان، گریم، موسیقی: مهیان خزائی، آیین موسوی زاده، مدیا افشارپور و سورنا رشچی و روابط عمومی را مهدی سربازی بر عهده دارد. نمایش جادو خانه ۳۰ تیر ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد خوانش می شود.

تماشاخانه محراب میزبان «ننه دلاور»

ماجرای مظفرالدین‌شاه و فوتوگراف روی صحنه/اکران و نقد فیلمی از ایوان مک‌گرگور

نمایش «ننه دلاور» اثری از گروه تئاتر «مشق‌هنر» نوشته برتولت برشت و علی یعقوبی در تماشاخانه محراب روی صحنه می‌رود.

این نمایش در فضایی جنگ‌زده، به آسیب‌های مردم عادی از جنگ می‌پردازد و با پرداختن به رنج مضاعف زن‌ها در طول تاریخ، «ننه دلاور» را با فضایی مدرن، برابر تماشاگران می‌گستراند. در این نمایش ننه دلاور به همراه سه فرزند خود، از میانه‌ی شهرهای درگیر جنگ حرکت می‌کند و با خرید اقلام مردم و فروش آن به نظامیان دشمن، درآمدزایی می‌کند. در این میانه ننه دلاور سعی دارد فرزاندانش از جنگ جان سالم به در ببرند.

مرتضی یعقوب پور، ، فاطمه صالحی ، عسل رجبی، علیرضا یوسفی، حامد مصباح، مجتبی بحران، امیدعلی رحمانی، فاطیما حسین پور، ناصر عزتی، عسل صادقی، شایان بقایی، هدی شیخ از بازیگران این نمایش هستند.

تهیه‌کننده اثر، سید مهران قریشی و مشاور هنری این پروژه، حسین شهبازی است. آهنگسازی اثر را امیرحسین پورسیاه بیدی برعهده داشته و همچنین میرحسین پورسیاه بیدی، سروش باقری، مهدی کاظمی، امیر حسین خط فروردینه و امیرکیهان سلطان زاده به نوازندگی پرداخته‌اند.

ننه دلاور تا ۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

نمایش و نقد «زندگی ساده آمریکایی» در فرهنگسرای ارسباران

فیلم سینمایی «زندگی ساده آمریکایی» (American pastoral) ساخته‌ی ایوان مک‌گرگور محصول ۲۰۱۶ آمریکا و هنگ کنگ، در ژانر درام، هیجان انگیز، جنایی و رازآلود، یکشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور کوروش جاهد کارشناس سینما نقد و بررسی می‌شود.

بازیگرانی چون جنیفر کانلی، داکوتا فانینگ، ایوان مک‌گرگور و غیره دراین فیلم که با اقتباس از رمان برنده جایزه پولیتزر نوشته فیلیپ راس ساخته شده، به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زندگیِ به ظاهر بی نقص یک زن و مرد آمریکایی زمانی از هم می‌پاشد که دختر نوجوانشان پس از متهم شدن به ارتکاب یک عمل خشونت آمیز، ناپدید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha