مصرف بیش از ۷۰ هزار مگاوات برق در یک روز تعطیل

تهران- ایرنا- مصرف برق کشور در روز جمعه (روز گذشته) که روز تعطیلی است به بیش از ۷۰ هزار مگاوات رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این روزهای مصرف برق در کشور در اثر افزایش کم‌سابقه دمای هوا رکوردهای پی‌درپی از خود برجای گذاشته به‌گونه‌ای که روزهای متعددی مصرف در کانال ۷۰ هزار مگاوات و بیشتر بوده است.

علاوه بر این وزارت نیرو پیش‌بینی کرده این هفته و هفته بعد نیز میزان مصرف برق ناشی از گرم‌تر شدن هوا بیش‌ازپیش افزایش یابد و رکوردهای تازه‌تری از خود بر جای بگذارد.

این افزایش دمای هوا سبب بیشترشدن فعالیت وسایل سرمایشی شده و همین موضوع میزان مصرف برق را نیز افزایش داده به‌گونه‌ای که روز جمعه که روز تعطیلی است و نیاز برق باید کمتر باشد؛ اما آمارها مصرف را بالاتر نشان می‌دهند.

طبق تازه‌ترین آمار منتشرشده از سوی شرکت مدیریت شبکه برق کشور روز گذشته (جمعه ۲۹ تیر) در ساعت ۱۴ و ۳۶ دقیقه عدد مصرف به ۷۰ هزار و ۳۶ مگاوات رسید.

سال گذشته در همین بازه زمانی عدد مصرف ۶۹ هزار و ۶۲۵ مگاوات بود که رشد حدود هزار مگاواتی را نشان می‌دهد.

شب گذشته گرچه از میزان مصرف نسبت به ساعت روز کاسته شد و در ساعت ۲۰ و ۳۷ دقیقه به عدد ۶۸ هزار ۱۱۰ مگاوات رسید؛ اما در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته که ۶۵ هزار و ۴۱۱ مگاوات برق مصرف شده بود رشد مصرف را نشان می‌دهد.

امروز مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرده در روزهای پیش رو میزان مصرف برق از ۷۷ هزار مگاوات خواهد گذشت.

امسال وزارت نیرو باهدف تشویق بیشتر مردم به مدیریت مصرف جوایز ارزنده‌ای از جمله ۳۰۰ دستگاه خودرو برای مشترکانی که ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha