استاندار چهارمحال و بختیاری: راهپیمایی اربعین مهمترین رویداد فرهنگی است

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان مهمترین رویداد اعتقادی، فرهنگی و سیاسی به شمار می‌رود که برخلاف میل دشمن باید هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری افزود: مهمترین برنامه دشمن در شرایط کنونی برگزار نشدن و یا ضعیف برگزار شدن راهپیمایی اربعین است تا به این شکل به این تجمع بزرگ آسیب وارد شود در حالی که هر سال راهپیمایی اربعین با هماهنگی و تعامل مثبت مردم و مسوولان به صورت ملی (تعامل مثبت مسوولان عراقی و ایرانی) و استانی به بهترین شکل و به صورت باشکوه برگزار می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین به عنوان یک رویداد مهم بین‌المللی توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی می‌کند.

حیدری مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز راهپیمایی اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: زیبایی این حماسه پرشور به مردمی بودن آن است.

وی با تاکید بر فعالیت کمیته‌های ستاد اربعین برای هماهنگی هرچه بیشتر و فراهم کردن شرایط حضور مردم در این راهپیمایی افزود: برای هماهنگی هرچه بیشتر افزون بر تشکیل ستادهای استانی، ستادهای شهرستانی نیز باید تشکیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشکیل کمیته اعزام در ستاد اربعین اضافه کرد: تلاش شود با هماهنگی بین مدیریت حج و زیارت و ستاد عتبات عالیات استان اعزام‌ها برای حضور مردم در راهپیمایی اربعین به صورت کاروانی، مسجد محور و هیاتی انجام شود.

حیدری با اشاره به گرمای شدید و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده نیازهای بهداشتی و درمانی با هدف خدمات رسانی به زائران انجام شود.

ثبت‌نام ۲۴ موکب چهارمحال و بختیاری برای حضور در پیاده‌روی اربعین

مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شعبه چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۴ موکب برای حضور و خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی از این استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ تا ۲۲ موکب می‌توانند برای حضور در این راهپیمایی مجوز بگیرند.

علی کیانی افزود: تاکنون یک سوم این موکب‌ها در استان توانسته‌اند مجوز لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به شرایط متفاوت صدور مجوز موکب‌ها در سال‌جاری اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده مجموعه ثبت اسناد باید نسبت به صدور مجوز و شناسه موکب‌ها اقدام کند.

مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شعبه چهارمحال و بختیاری گفت: از تعداد کل موکب‌های ثبت‌نام شده سه موکب بهداشت و درمان است که روزانه به سه تا سه هزار و ۵۰۰ نفر در شبانه‌روز خدمات ارائه می‌کنند.

کیانی با بیان اینکه از تعداد کل موکب‌ها سه موکب مربوط به خواهران و مابقی برادران است افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده سه موکب در شلمچه، چهار موکب در کربلا و مابقی در مسیر پیاده روی مستقر می‌شوند.

وی بر ضرورت تامین آب، یخ، تانکرهای آبرسانی، ژنراتور برق، حضور کامیون‌ها و پوشش رسانه‌ای گسترده این حرکت مهم فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، همه ساله جمعیت چند میلیونی از سراسر جهان در ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان به عراق عزیمت می‌کنند و مسیر نجف تا کربلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha