۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85578642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۹۱۰ میلیارد ریال طرح گازرسانی در خراسان‌شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۷۳ طرح گازرسانی با اعتبار ۹۱۰ میلیارد ریال در استان اجرا شد و در هفته دولت امسال بهره برداری می شود.

محمود هاشمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: ۲۰ طرح بازسازی و مقاوم سازی ایستگاه ها و تاسیسات گازرسانی، ۲ طرح تقویت شبکه گازرسانی، پنج طرح گازرسانی طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰ طرح گازرسانی به سمت توسعه و شهرک های روستایی و ۲۶ طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی اجرا شد.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۱۸ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال نیز در هفته دولت امسال آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: چهار طرح مربوط به تقویت شبکه گازرسانی، هفت طرح گاز رسانی طرح نهضت ملی مسکن، سه طرح گاز رسانی به سمت توسعه و شهرک های روستایی، سه طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی و یک طرح مربوط به مدیریت انرژی از طرح هایی هستند که عملیات اجرای آنها آغاز شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۵ روستای این استان از نعمت گاز برخوردار شدند و اکنون تمامی روستاهای دارای کد آبادی از نعمت گاز برخوردار هستند.

هاشمی با بیان اینکه تمامی روستاهای این استان از نعمت گاز برخوردار شده اند تصریح کرد: پارسال ۳۵۰ کیلومتر شبکه گذاری در روستاهای استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، جمعیت شهری تحت پوشش گاز در خراسان شمالی به ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته که در هر ۲ فاکتور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر ۲۵ شهر، ۷۶۴ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha