۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85543556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از مرز ۱۲۴ هزار تن گذشت

زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت:خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی تا ۲۹ تیرماه جاری به ۱۲۴ هزار و ۷۳۳ تن رسید.

ولی الله زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۲ مرکز انجام می‌شود و مراکز دیگر همزمان با برداشت و تحویل محصول گندم به مراکز در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی اظهار داشت: تاکنون هفت هزار و ۷۱۸ محموله گندم از ۶ هزار و ۲۴۴ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

زمانی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از سوی بخش دولتی و خصوصی انجام می شود، یادآور شد: کشاورزان می توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلوهای ذخیرسازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم در استان ۲۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه، فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و وجوه گندم بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

زمانی با بیان اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، ادامه داد: کشاورزان باید مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی جهت خرید تضمینی گندم به مراکز ملکی و خصوصی تحویل دهند.

وی اظهار داشت: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع می شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای چهار درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می شود، گفت: محموله های گندم بالای پنج تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از پنج تن در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون های روستایی) قابل تحویل است.

وی افزود: در راستای بررسی کیفیت روند خرید تضمینی گندم بازرسی ها توسط کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری سایر دستگاه های نظارتی از مراکز خرید گندم در استان انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha