۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 5613
کد خبر: 85543619
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خودنگاره مخفی هنرمند سرشناس انگلیسی در موزه پیدا شد

تهران- ایرنا- خودنگاره‌ای که در پس‌زمینه یکی از آثار معروف نورمن کورنیش هنرمند سرشناس انگلیسی پنهان شده بود، در حین آماده‌سازی نمایشگاه بزرگداشت هنر شمال پدیدار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نقاشی سلفی دیده نشده از یکی از محبوب‌ترین هنرمندان شمال انگلیسی در نسل خود، که در پشت یک نقاشی دیگر پنهان شده بود، کشف شد.

اثر جدیدی از نورمن کورنیش که مسلماً مشهورترین هنرمندی بود که از شمال شرقی انگلستان در قرن بیستم ظهور کرد در حین آماده سازی برای نمایش بزرگی از آثار او و یکی دیگر از هنرمندان شمالی به نام ال اس لوری کشف شد.

این نمایشگاه در موزه باوز Bowes در قلعه بارنارد، شهر دورهام، با هدف تجلیل از این دو هنرمند به عنوان راویان خارق العاده زندگی روزمره در شمال انگلستان است.

این خودنگاره یک ماه پیش توسط جان اولد، کارمند موزه باوز، که روی نقاشی کورنیش کار می‌کرد، از مجموعه شورای شهر دورهام، کشف شد.

اولد گفت که یک تخته غیرمعمول در پشت کار قرار گرفته بود. متحیر تصمیم گرفتم آن را وارسی کنم و با تعجب یک نقاشی فوق‌العاده دیگر را در پشت آن پیدا کردم که کاملاً جادویی بود.

او گفت بسیار مفتخرم که اولین کسی بودم که بعد از نورمن کورنیش این خودنگاره را دیدم.

ویکی استارز، مدیر برنامه‌ها و مجموعه‌های باوز، یکی از همکارانش را به یاد می‌آورد که در راهرو فریاد می‌زد و می‌گفت جان یک نقاشی پیدا کرده است.

او گفت: این بسیار هیجان انگیز است و نشان می‌دهد که چرا حفاظت از آثار بسیار مهم است. این فقط مراقبت از اشیاء نیست، بلکه کشف بیشتر است و به همین دلیل است که این کشف فوق‌العاده خاص است. من فکر می‌کنم همه ما در حال حاضر بسیار بسیار هیجان زده و شوکه‌ایم.

هر دو نقاشی، جلو و پشت، به نمایش گذاشته خواهند شد، اگرچه به این معنی است که باید در نقاط مختلف روز وارونه باشد.

سلف پرتره به وضوح مربوط به دوران جوانی کورنیش است، قدرت خامی در خود دارد.

استارز گفت: من آن را دوست دارم. این تابلو بی‌واسطه با من صحبت می‌کند و من عاشق آن هستم و می‌توانم مسیری را که پیش رفته است را ببینم.

این نمایشگاه شامل بیش از ۵۰ نقاشی، طرح و طراحی از لوری و کورنیش در کنار یکدیگر است. نقاشان هر دو زندگی طبقه کارگر شمالی را به تصویر می کشیدند، اما از جهات مختلفی متفاوت بودند.

خودنگاره مخفی هنرمند سرشناس انگلیسی در موزه پیدا شد

یکی دیگر از نقاشی‌های این هنرمند همسرش سارا را در حال پوست کندن سیب‌زمینی به تصویر می‌کشد، توسط خانواده‌اش به‌عنوان «مدونای پیتمن» شناخته می‌شود.

این نمایشگاه نشان خواهد داد که چگونه این دو هنرمند که یکدیگر را می‌شناختند و به یکدیگر احترام می‌گذاشتند،همتراز بودند و این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا لوری امروز بسیار شناخته شده‌تر و مورد توجه‌تر از کورنیش است. به عنوان مثال، هیچ اثری از کورنیش در مجموعه معروف تِیت وجود ندارد.

هانا فاکس، مدیر اجرایی نمایشگاه باوز، گفت امیدوار است این نمایش بتواند تا حدودی تعادل را برقرار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha