معاون‌ استاندار: تمهیدات اعزام زائران‌ اربعین در اصفهان اندیشیده شده است

 اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: تمهیدات لازم برای اعزام زائران اربعین استان اندیشیده شده است و در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان نثاری شنبه شب در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: محور مهم در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین توجه به مردمی بودن و مشارکت اقشار مختلف در اجرای آن است.

وی از اعزام زائران نیازمند و کم توان مالی این استان به کربلا در قالب اجرای پویشی موسوم به «نذر زائر» با مشارکت خیران خبر داد.

جان نثاری گفت: براساس این طرح، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان موظف شد، شرایطی را فراهم کند تا افرادی که علاقمند به حضور در پیاده روی اربعین حسینی هستند اما توانایی مالی مناسبی ندارند در قالب این طرح در این همایش عظیم حسینی شرکت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: اداره کل حج و زیارت استان فهرستی از افراد نیازمند که توان مالی جهت حضور در همایش اربعین حسینی را ندارند در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار دهد و گزارش آن را به دبیرخانه ستاد اربعین استان ارائه کند.

جان‌نثاری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با همکاری و هماهنگی جمعیت هلال احمر نسبت به تأمین پزشک و داروهای مورد نیاز موکب ها اقدام و نتیجه فعالیت خود را به دبیرخانه ستاد اربعین استان ارائه کند.

وی همچنین بر طراحی و اجرای برنامه‌های مدون فرهنگی و اعتقادی در موکب ها با استقرار یک روحانی تاکید کرد.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به متقاضیان زیاد اربعین در اصفهان، گفت: همه نهادهای اجرایی، شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان فهرست کامل مشخصات ناوگان حمل‌ونقل عمومی خود را در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دهند تا برای تردد زائران برنامه ریزی شود.

جان‌نثاری ادامه داد: به منظور تا مین سوخت مورد نیاز خودروهای حامل مسافران اربعین، متولیان این بخش باید کارت سوخت ویژه جایگاه های بین راهی را تهیه و سوخت مورد نیاز جایگاه داران را تامین کنند.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۰ درصد از زائران مراسم اربعین کشور به‌ طور معمول با ناوگان حمل و نقل استان اصفهان اعزام می‌شوند.

همزمان با عزاداری‌های ماه محرم، بانک مرکزی فروش ارز به زائران اربعین حسینی را از هفتم مردادماه آغاز می کند و قرار است مرزهای ۶ گانه زمینی و ۲ مرز هوایی برای تردد زائران اربعین آماده شود.

سازمان حج و زیارت از متقاضیان زیارت اربعین حسینی خواست با مراجعه به سامانه سماح ثبت نام خود را انجام دهند و بسته بیمه ای خود را برای بهره مندی از خدمات در نظر گرفته شده انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha