معاون استاندار اصفهان: هیچ زائری نباید در مسیر تردد به کربلا معطل بماند

اصفهان -ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا تکلیف مضاعف است و نباید هیچ زائری برای رفت و آمد به کربلای معلا معطل بمانند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان اصفهان با موضوع حمل و نقل زئران اربعین افزود: اداره کل راهداری استان باید تعداد ناوگان مورد نیاز را به دستگاه‌ها اعلام کند تا آنها نیز وسایل نقلیه‌ای را که می‌توانند در اختیار زائران قرار دهند، مشخص کنند و زائران در مسیر رفت‌ و آمد به کربلا دچار مشکل نشوند.

وی گفت: دستگاه‌های مورد نظر باید ظرف ۴۸ ساعت آینده در این زمینه اقدام کنند تا کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان نیز بتواند برای حمل و نقل زائران برنامه‌ریزی کند.

جان‌نثاری افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز مکلف است سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل را تأمین کند و در این راستا نشستی با مدیرکل این مجموعه برگزار و نتیجه به ستاد اربعین منعکس شود.

معاون استاندار اصفهان گفت: در مسیر برگزاری همایش اربعین حسینی، باید هر آنچه را که در اختیار داریم، به میدان بیاوریم.

افزایش ۱۰ درصدی سفرهای اربعین از طریق ناوگان حمل‌ و نقل عمومی اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۱۳۲ هزار زائر از طریق ناوگان عمومی استان به‌ سفر اربعین اعزام شدند که پیش‌بینی می شود این تعداد امسال ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.

فرزاد دادخواه افزود: بخش حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای استان برای خدمات‌رسانی به زائران در سفر به مرزهای کشور آمادگی کامل دارد و این استان در ایام اربعین به استان‌های همسایه هم سرویس دهی می‌کند.

وی گفت: با توجه به استقبال گسترده زائران از سفر اربعین، کمبود ناوگان عمومی در کشور و استان وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت سفر توسط زائران افزود: برنامه سفر اربعین باید به نحوی باشد که خروج از کشور به روزهای نزدیک به اربعین منتهی نشود زیرا در این مواقع، تعداد ناوگان عمومی پاسخگویی جابه‌جایی حجم عظیم زائران نخواهد بود.

دادخواه گفت: تمام ناوگان ویژه سفرهای اربعین حسینی بیمه هستند و زائران می‌توانند هرگونه شکایت، پیشنهاد یا انتقاد خود را از ناوگان حمل و نقل عمومی استان شبانه‌روز با سامانه ۱۴۱ در میان بگذارند یا به نمایندگان مستقر در پایانه‌های مسافربری مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha